Underbara ELIN!

Ja, det dröjer mellan inläggen. Men det betyder att jag har en grymt upptaget liv. Vad annars? Skolan flyter på. Blir mer och mer upprörd över kurslitteraturen men vad ska jag göra? Bara att kämpa igenom sig dessa 30 poäng genusvetenskap och sen njuta av livet igen. Fast jag njuter nu för tiden också. Grannen spelar hög musik, cigarettröken har börjat samlats sig i mitt rum än en gång och skriken blir redan högre och högre allt vad kvällen lider. Men det är livet på ett studentområde. Att få ha öppet altandöreren måste man väl kunna få ha utan att bli förgiftad av rök eller? Tydligen inte... Tror inte att trivselreglerna kommer hållas någonting under hösten men mitt goal är att bli husets tjurkärring och klaga på allt och alla. Jag tål inte vad som helst. Att somna till dunk, dunk, dunk och åter dunk är inte kul. Och när jag vaknar av skrik runt tvåtiden på natten är jag inte lättflirtad. Jag har redan besökt min granne övanför en gång i höst. Det kommer bli fler gånger känner jag på mig. Att hitta en annan lägenhet är omöjligt så jag får bita ihop och tänka på nåt kul.

Nåt som är helt underbart är min andra hälft här i bloggen och i mitt liv! The one and only ELIN! Att inte ha komunicetat med min vän på ett bra tag har varit tråkigt. Vi måste berätta och skvallra när vi ses eller pratar i telefon. Det är skönt att kunna ventilera sig om allt. Det behövs verkligen. Vi lever väldigt olika liv nu. Hon lever i kollektiv och jag bor själv, hon jobbar och jag pluggar, hon är i Norge och jag är i Sverige, hon dricker väldigt mycket kaffe och det gör inte jag. Ja, det fonns många skillnader men ack så lika vi är ändå! Piff och puff, bill och bull eller helan och halvan. En del vänner glider man ifrån och har inget att tala om när man ses. Sen finns det guldkornen som man bara kan prata, prata prata med oavsett tidpunkt i livet. Elin är en sån person för mig! Det är najs! Men skit att det är lite dyrt att ringa till landet i väst. Men det tog vi igen i dag. 1 timma och 54 minuter av ventilation! Måste ta vara på studen i livet och hålla kontakten så gott det går! MUMMALAINEN!

Nej, nu ska jag ta tag i mitt liv kanske. En kurskompis kom precis med min maskulinitetsbok. Bara att gräva ner mig nu! Ha en bra dag kära läsare! Hörs nån gång och glöm inte att sväva lugnt! //ANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback