Home sweet Västergötland.

Dags att återigen säga hejdå till mor och far och åter bege sig till Oslo. Tillbaka till min espressobar och livet som barista. En knapp vecka har tillbringats på hemmaplan och nu sitter jag återigen och packar min väska. Hej nomadliv!

När man reser hem från sitt andra hem händer det oväntade saker. Tydligen har mina roomies bjudit in två killar och självklart passar de på när jag är borta. Störst av allt är dock att jag har luskat ut att Wentworth Miller är 36 år och inte 22 som vi intalat oss. Det är skit. Känns som om mina föräldrar hade haft lättare att acceptera att jag ska gifta mig med en 22åring än en 36åring. Oh well.

I tisdags gjordes ett väldigt märkligt besök hos min läkare. Tydligen har jag ett syndrom och har under veckan tvingats lägga ut 700 kronor på vitaminer och 300 kronor på en nitroglycerinkräm.
Vita-fucking-miner.
Min läkare antog att jag hade sambo och barn i Oslo, och det tog ett tag innan hon insåg att jag inte var en norsk jente som var på visit i Ulricehamn. Vilken del av "mina föräldrar bor här, jag har bott här hela mitt liv, men jobbar för tillfället i Oslo" är svår att förstå?
Och nu ska jag ju tydligen spränga bort mina händer.
Great.

Förövrigt har jag hunnit med att baka scones med två lata pojkuslingar som lät mig göra grovjobbet. Däremot har jag inte lyckats spela alfapet. Och det grämer mig.

Dagens låt: Stephen Kellogg- 4th of July

I got a job selling ads for magazines
At night when I'd play, I'd think about her constantly
Everything I loved somehow got away from me
And suicide, I talked about it openly
I finally quit, or maybe I got fired, I don't know
It doesn't matter just as long as it happened though
Added up the fears and the doubts I've been living with
Songs of lightening bugs, school, work, and all that shit



//Elin


Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej!

Vad kul att du jobbar som barista. Jag är nämligen utbildad och har erfarenhet och söker jobb i Oslo från augusti. Jag undrar om du kanske har några tips om vart jag kan söka eller om du vet några trevliga caféer? Tack på förhand!

2009-07-07 @ 18:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback