You know you're a senior when the Sparknotes are too long.

Det är måndag kväll och fyra ynka dagar kvar av min gymnasietid.
Om fyra dagar räknas jag som vuxen och skall klara mig själv ute i arbetslivet. Det kommer jag inte.
Jag kommer sakna Bettan och Eva. Jag kommer sakna elevrådsrummet och att baka till elevrådsmötena. Jag kommer sakna att skrika på alla i klassen för att de skall hjälpa till att planera. Och samhällsdebatterna. Herrejisses vad jag kommer sakna samhällsdebatterna. Att höra Linus skrika djungeljud med Olof brevid sig som petar på folk med pinnar. Elin och Martina med kakao/chokladsås i ansiktet. Johanna som svettig Sydamerikan. Och Bettan som försöker bringa någon sorts ordning och göra en talarlista.
Allsång i duschen. Alla skratt. Alla perversa skämt. Dreads. Koftor, knutar och klänningar. All ångest inför betyg. Svaga morgnar efter vilda helger. Klassfesterna. Allt.

Men, det är fyra dagar kvar och innan studenten är det bal, studentkamp och studentlunch.
På fredag smäller det och jäklar vad kul det ska bli. Jag ska inte kunna prata på lördag och jag har erbjudit min säng till våra gäster eftersom jag ändå kommer efterfesta hela natten.

Innan allt tar slut åker vi till Kreta och jag och djungelapan planerar att sno till oss några fler glas. Det är bra det.
Måste förövrigt kolla upp det där med om jag och Johanna har en enrumslägenhet och alla andra tvårumslägenhet. Det skulle inte förvåna mig. Utan bara spä på det resten av klassen säger.

Nu ska jag äta hallonpaj och bygga på mig tills imorgon för Therese och Ena skrattade åt mig. Jag är inte platt, jag är smärt.

Dagens låt: Cindy Lauper- Girls just wanna have fun

I come home in the morning light
my mother says when you gonna live your life right
oh mother dear we're not the fortunate ones
and girls they wanna have fun
oh girls just wanna have fun

the phone rings in the middle of the night
my father yells what you gonna do with your life
oh daddy dear you know you're still number one
but girls they wanna have fun
oh girls just wanna have

//Elin

Kommentarer
Postat av: adishimony

Du måste kolla upp lägenheterna :/ puzz

2008-05-19 @ 21:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback