Stessfylld vardag

Hej, ville bara säga hej. Livet går upp och ner. Fast jag vet inte vart jag är någonstans. Vädret har gjort att jag varit lyckligare än någonsin nästan. Sen har det funnits andra ljusglimtar som gjort min vardag mycket trevlig att njuta av. Min partner in crime har mycket att göra. Det har jag också. Men vaför klaga egentligen? Jag har valt att studera på Högskolan och det är ingen dans på rosor för er som inte börjat än. Festerna är helt underbara och människorna runt omkring mig är gjorda av guld. Men när en motgång kommer kan allt brista. Jag försöker hålla lågan uppe. Det är mindre än två veckor kvar i skolan. En hemtenta som snart är gjord ska lämnas in snart. Sen fick jag i dag en härlig uppgift. En till hemtenta som är en mindre B-uppsats om man ser till sidorna jag ska skriva. Här får ni ett smakprov på en av de fem frågorna som jag ska besvara:

Redogör för feministiska perspektiv på internationell och transnationell politik. Ge sedan exempel på såväl möjligheter som risker för kvinnor i politik och samhälle i vår tids globala ordning efter det kalla krigets slut. Analysera och diskutera i ljuset av feministisk teori.

Ja, det är så livet är att läsa statsvetenskap. Sorgligt men sant. Livet går vidare tror jag ändå. Jag har fått schemat för sommaren och det blir kanon. Alla som har vägarna förbi Halmstad är välkommna till mig!

Sen kan jag inte gräma mig över att jag inte får vara med när min allra bästa vän tar studenten. Det finns inga ord nästan. Jäkla skola. Men jag vet att Elin kommer att springa ut på trappan, har grymt roligt och skrika sig hes in på småtimmarna! Du vet att jag är glad för att du klarat dig igenom gymnasiet så bra som du gjort! Du är grym!

Nu blir det till att svettas som en gnu på en spinningcykel och kvällen blir nog inte roligare än att sitta och plugga. Dock tråkigt att sitta inne när solen skiner och himmlen är blå. Men kanske ska lyssna på när kära vännen ska sjunga. Får se hur det blir! Ha det bra iaf och sväva lugnt! /ANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback