Sälj ut, sälj om, sälj bra!

Jag och 17 andra nyblivna studenter far till Kreta imorgon. Meningen är att man skall ha med sig ett "European Health Insurance Card"- utifall att olyckan är framme och man stiger på en glasskärva eller blir alkoholförgiftad. Därför skulle jag skaffa ett igår. Jag tågade gladeligen in på försäkringskassan, skall precis trycka på kösystemsknappen så jag ser lappen "Försäkringskassan stängd". STÄNGD?! Skriker jag. "Jaaa, svarar en kvinna som tillhör skatteverket. Försäkringskassan har bara öppet mellan 10-15 på torsdagar, välkommen tillbaka då" Vad som händer sedan skriver jag inte ut. Dels för att jag har en minnesförlust för jag svor så mycket, men även för att faktiskt svordomarna gör att det blir censurerat. Vill någon veta vad som sades, kontakta Johanna G.

Med min sedvanliga otur är det jag som stiger på den där glasskärvan och måste magpumpas. Fy fan.

Summan av kardemumman är att för att kunna få kontakt med Försäkringskassan om man blir sjuk, måste man lyckas pricka in en dag i veckan. En torsdag. Mellan klockan 10-15. Blir man sjuk 15:05 är man körd. Sälj ut skiten. Till råga på allt, så har FÖSK öppet den enda dagen i veckan som min bank har öppet längre. Tänk om man har ett viktigt bankärende som drar ut på tiden, då måste man vänta ytterligare en vecka innan man kan få hjälp frånFÖSK.
JAg blir så galet arg att jag ska bli politiker. Igår var jag en bra politiker. Bland annat ska jag starta en multiaffär där Försäkringskassan, SJ, Västtrafik, Systembolaget, Apoteket och Svenska Spel skall ingå. Jag skiter i om det bli monopol ändå, huvudsaken är att det har sälj ut.

Igår firade vi Hockeyröven. Hans brudar (däribland jag själv) hade pimpat ett par kalsonger som han blev glad åt. Allsång, dryck och mat var en bra 19årsdag tror jag.

Nu ska jag äta scones och tvätta.

Dagens låt: Laleh- Snö

då vet du att jag finns
att jag finns kvar hos dig
trots att jag alltid springer
jag är där du hör mig
och om du inte hör mig
om du inte gör
ska jag sjunga för dig
precis så du hör

jag älskar dig
så högt så du hör
det är så


//Elin


Kommentarer
Postat av: Johanna från Fjällbacka

Ja ibland, allt för ofta, undrar jag hur saker fungerar

Postat av: Joakim Forsberg

scones och tvätt, bra mix ;)

2008-05-28 @ 16:13:44
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: therese

Jag antar att det inte finns Internet i USA där du häckar, för annars är det intee godkännt att inte uppdatera. Kom hem snart :)

2008-06-12 @ 23:50:08
URL: http://theresecarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback