Ja, ja, ja.

Idag är det måndag.
Imorgon tisdag.
I övermorgon onsdag.
Efter det torsdag.
Fredag.
Lördag.
Söndag.

Och sen!
Vett & Etikettdag.
Bal.
Projektarbete- Studentkampen.
Studentlunch.
Student!

Tiden går så förbenat snabbt och det känns både bra och dåligt. Idag hämtade jag taxfreekataloger och biljetter. Fick sommarens jobbschema och skrev mitt absolut sista prov. Återstår gör tre religionsuppgifter, en bokanalys, en bokanalysinlämning samt en slutgiltig samhällsdebatt. Puh.

I helgen sprag jag och Idun runt och letade balskor och partytillbehör och efter några timmars frustration löste sig i princip allt. Nu fattas bara ett par skor och en tryckknapp. Tryckknappen! Icke att förglömma.
På kvällen tröttnade jag på Albert Camus och hämtade upp Johanna och Ida för en gemytlig picknick i solskenet. Bland drickorna på ICA sprang vi på Danny som visar sig ha oväntade kunskaper i schlagervärlden, och picknicken blev snarare pizza/schlager/vindruvor/naturgodis/revben/sång-mys men det är bra skit det med.

Utanför mitt fönster står trädgårdens finaste träd i full blom. Jag vet att jag har en förmåga över att klaga på min ålder men detta är hemskt. Inte skall alla sommarblommor blomma nu? Idag när jag gick hem såg jag midsommarblomster. I maj! När jag var ung (allt var bättre förr) blommade midsommarblomstern vid midsommar och syrénen vid skolavslutningen i juni. Så är det inte längre och det är med sorg i hjärtat som jag inser att mina (kanske) framtida barn aldrig kommer få uppleva en skolavslutning med plockad syrén. Om jag inte flyttar till Arvidsjaur eller Kiruna men då kan man ge sig fan på att barnen inte får uppleva en skolavslutning med barmark utan med 1 meter snö.

Förövrigt fick jag en snäll kommentar om mitt yttre idag. Det finns iallafall en person på skolan som uppskattar mina tantknutar och klänningar.

Dagens låt: Lemon tree- Fool's garden

I wonder how
I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just a yellow lemon-tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see is just another lemon-tree


//Elin

Kommentarer
Postat av: ena

Vem fick du den snälla kommentaren av?

Postat av: therese

En stalker möjligen?

2008-05-13 @ 18:46:08
URL: http://theresecarlsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback