Graduate.

Nu är jag student. På grund av det även arbetslös, oattraktiv på arbetsmarknaden och totalt socialt missanpassad.
Helgen har gått åt till att återhämta sig, ta vara på blommor, öppna paket och äta rester. Jisses amalia.

Studenten var så sjukt rolig. Champagnefrukost hemma hos mig och en tidig morgon. Svaga människor men lyckliga och taggade. Mentorsmys och tårdrypande tal. Lärare som prackar på studenterna smörgåsar i hopp om att skona våra huvuden en mäktig bakfylla. Hesa halser redan klockan 10 efter mycket sång och många skrik. Studentavslutning och allsång till Forever Young. Utspring, trosbildstagande och bortdomnande nackar. Flakåkning och folkets uppvaktning. Släkt, vänner och skoskav. Panikdusch och förfest. Singstar och lägga Alex. Massage och sömn. Promenad och pojkkavajer. Lycka.

Gårdagen var som den ska vara dagen efter studenten hes och trött. Vaknade med ångest över att aldrig mer få skollunch och träffa klasskamraterna men det gick över när jag mötte 3/5 av NS med öl i händerna. På kvällen var vi dåsiga och slöade i Ebbas soffa. Deeptalk på bryggan och sen hem för lite skönhetssömn.

Imorgon ska jag inleda första dagen på livet efter studenten. Om 4 dagar åker jag till Kreta med klassen och röjer. Tills nästa gång, so long.

Dagens låt: Ingen är hetare än en samhällsvetare


Ingen är hetare än en samhällsvetare
Ingen är hetare än en samhällsvetare
Ingen är fulare än en snygg naturare
Ingen är hetare än en samhällsvetare!

//Elin

Kommentarer
Postat av: therese

så sant elin! så sant, vi är snyggast ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback