Living is easy. Loving is not.

Det är något med våren som sätter hjärtan i brand. Runt omkring mig hittar mina vänner någon att hålla i handen.
Jag fick frågan hur min drömkille ser ut/är, och tänker nu sätta er in i problematiken med att hitta min soulmate.

Vi börjar med det ytliga.
För det första vill jag att att han ska vara snygg. Inte toksnygg, men lagom snygg. Han ska vara söt, vacker och ha ett utmärkande och annorlunda utseende. Alldagliga killar går bort. Hundögon är ett plus. Muskler är bra, det bästa som finns är när man ser dem. Jag vill inte ha en biff, men en spinkig kille med no junk in the trunk går bort. Men hockeyrumpa? Nej. Och kläderna. Ojojoj. Jag vill inte bry mig, men jag hade ljugit om jag sa att det inte var så. En kille som går i tshirt i minusgrader och inte vågar klä sig som han vill fungerar inte. Hans personlighet måste speglas i kläderna. Men viktigast av allt är självförtroende. Utseende, kropp och kläder blir så mycket bättre bara man trivs med sig själv. Du är den du är.

Personlighet då?
Oj. Killen måste vara smart, intelligent och allmänbildad. Han måste stå för det han säger, att ha dubbelmoral och inte våga säga sina åsikter är frustrerande. Men att kunna kompromissa och förstå andras sätt att tänka är guld värt. Han måste vara ödmjuk och våga driva med sig själv, kunna skämma ut sig och inte vara rädd att sjunga karaoke. Att kunna erkänna sina misstag och svälja stoltheten är bra egenskaper.

Min drömkille måste kunna leva med mitt temperament, han måste förstå att det finns stunder då jag slår handen i en väg, smäller i dörrar, kastar saker i golvet och tjurar. Han måste veta när det är dags att dra sig undan och att när jag svarar att allt är bra, så är det enda jag vill att någon skall dra ur mig vad det är för fel.
Skall man snärja mig så måste man fungera med mina vänner, man skall gilla att åka pulka på vintern, ha snöbollskrig och göra snöänglar. Att åka på dagsutflykter, delta i Sten-Sturerallyt och åka kust till kust är bara en liten del av vad man skulle få uppleva om man vill leva med mig. Killen måste ha förståelse för mina musikräder, att gå i skivaffärer och sovra bland all musik är ett måste. Han måste ha ett genuint musikintresse och gärna spela ett instrument.

Han måste ha mål och vilja något med sitt liv. Att utvecklas och uppleva nya saker är ett av de viktigaste kriterierna. Att vilja rädda världen, förbättra livssituationen och jobba för en bättre miljö är viktigt. Lever man med mig måste man källsortera. Om jag skulle vara ihop med någon måste personen ge allt i alla sina åtaganden. Jag förstår inte människor som ger upp, att sluta utan att ha försökt är bland det värsta jag vet. Om jag skulle få välja skulle vi inte umgås konstant, han måste kunna umgås ensam med sina vänner, och jag med mina. Min drömkille måste kunna hantera ett bråk, jag tror inte att ett hälsosamt förhållande är perfekt och fritt från gräl.

Ett kriterie är att han måste kunna skämta och ha bra humor. Likadan humor som mig är inte nödvändigt, men att få mig att skratta, det är bland det viktigtaste som finns. Att ha folkvett, respektera andra människor och inte vara arrogant är saker som jag förutsätter att alla har och kan och har du inte det, är du inget för mig.

Men, det finns en sak som slår allt. Han måste kunna väga upp alla mina dåliga sidor och göra mig till en älskvärd person. Min drömkille måste komplettera mig helt enkelt.

Om du känner att du uppfyller ovanstående kriterium, hör gärna av dig så bokar jag kyrka på momangen.

Dagens låt: Bobbie Raitt- Let's give them something to talk about

Let's give them something to talk about
A little mystery to figure out
Let's give them something to talk about
How about love, love, love, love?


//Elin


Kommentarer
Postat av: your partner in crime

det var en sjuhelsikes beskrivning du gav. om du hittar en som har en syngg broder kan du väl höra av dig! =) puss

Postat av: Grönis

Jag förstår fortfarande inte, vaddå drömkille? Kille?

2008-03-27 @ 21:07:33
Postat av: Jo

Haha, inte jag heller. Men det fanns ngra som kunde lite små ord, dessutom så var det inte spanska för det var portugisiska =) Menmen, han mlämndea ingen bloggadress utan bara mail och kom han inte på idén att skriva på engelska så kan han troligen inte det heller, right?! Om du får ngt svar och ska gifta dig vill jag vara med, får jag det? Vilka krav du har föresten ;) Fast jag kanske inte ska säga ngt, hade väl mkt krav jag med. Fast de kan blekna dock, och ersättas av egenskaper hos en viss person ist ;) Hittar jag ngn som passar så hör jag av mig =)

2008-03-28 @ 08:23:38
URL: http://missvinsarp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback