Jaha

Livet flyter på men jag tar på min mer och mer saker hela tiden. Jag har inte fattat än att jag kan göra allt och ingenting. En del saker blir lidande och samtigdt har jag svårt att lämna ut ansvaret till andra. Jag måste förbättra mig annars kommer jag snart bara ligga i min säng, stirra upp i taket och inte göra något som jag tagit ansvar för. Plugget tar mycket tid nu. Två tentor närmar sig men skulle ta en liten paus nu i allt läsande och göra en undersökning. Den handade om TV aparater och lite annat. Jag blev tillfrågad:

Hur gammal jag var: Det var ganska lätt fråga men samtidigt deprimerande av att snsart skriva 21, åren går varesej jag vill eller inte.
Vilket landskap jag bor i: Ja, känndes lite konstigt att fylla i Halland och inte Västergötland
Sen postnummet: Jag har äntligen lärt mig vilka fem siffror det är men kändes konstiga att inte skriva 523 38. Det har gått upp ett ljus för mig att jag INTE bor i Ulricehamn längre. Det gör mig lite ledsen inombords. Visst. vad finns där osm inte finns här? Jo, morochfar, väldigt bra vänner. Ja, det är nog det jag saknar. Sen skogen, Åsunden och, den lilla lilla gågatan. Tankarna kommer in på framtiden då. Det är en mysig satd men inte för en tjej som är 20 år och vill vidga sina vyer. Efter tillräckligt många år har jag upplevt det mesmta som går att uppleva. Halmstad är kanon, men bröjar redan kännas litet. Konstigt tycker jag. Men trivs som fisken i vattnet.
Hur många TV apparater finns det i de olika delarna i ditt hushåll: Alternativen var matsal, kök, sovrum, badrum, hobbyrum eller annat rum. Sen fanns det rutor efter varje plats där jag skulle skriva. Jag blev lite konfunderad i vilket rum min TV står i. På 28km2 blir det inte så många rum och ni som varit hos mig vet hur det ser ut. Badrummet kunde jag räkna bort, där står inte min TV. Hobbyrum har jag inget heller. Kanske kan räkna den lilla ytan i hallen som ett litet rum där det står fullt med saker som jag ska göra men där står iaf inte min TV. Alltså har jag köket, matsalen eller sovrummet att välja mellan. För något annat rum har jag faktiskt inte. Att en sån här liten fråga kan väka så många tankar. Sen funderade jag på vart soffan står, vilket rum är det? Det kanske är mitt andra rum, mitt TV-rum. Svårt val vilket jag ska skriva. Får nog bli annat rum, haha!
Vilket rum tittar du helst på Tv i var nästa fråga: Det rummet jag har TV´n i var mitt svar.
Vilken storlek har din TV: Det var en massa alternativ. Jobbigt många. Men jag behövde inte läsa igenom alla för min lilla 14´ TV var som det första alternativet. Den är liten men naggande god. Jag ser vad som står och vad som visas på TV´n oftast. Det är huvudsaken tycker jag. Sen är det bara jobbigt att ha en för stor TV för nacken. Jobbigt att flytta huvudet fram och tillbaka hela tiden! Haha!

Sen var det slut med frågor. Utan den undersökningen skulle jag inte ha bloggat tror jag så jag får väl tacka den! Annars är det fullt upp i mitt liv. Det hände allt och inget tycker jag. Men nu måste jag nog återgå till mitt plugg. Ha det bra och sväva lugnt! //ANNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback