In my spaceship I am laughing.

Igår var bra.
Jag var catwoman och fastnade med svansen lite varstans. Vid tjugo i sju stannade det till en bil utanför mitt hus och jag blev upphämtad av Anna invirad i folie. Hej gaffel!
Väl på plats möttes vi av en somrig Berra som var en galen turist med en härligt somrig kjol.
Maddelito visade prov på kreativitet och gav oss kvällens miljötänk med kostymen "avfall". Bra att tänka på återvinning. Förövrigt fanns det en väldigt blond flygvärdinna, en livs levande discokula  samt en oklädd at location.
Efter middag, en lek där jag var trea, utsatt och fick förtära minst tre klunkar vid varje tärningsslag blev det dags för charader och boy! vad Anna var på gång. Även om ingen förstod "blubb blubb blubb" som tydligen var översvämning så läste ohn mina tankar och kammade hem övergångställe.
Sedan gav vi oss ut i vinternatten, för även om det snart är april var det -10 grader ute, och vi var mer taggade än någonsin. Huruvida det beror på den där leken låter jag vara osagt.

Ner kom vi, lite dött, ganska välbekant, men allt blir bättre när man fuldansar. Att träffa vänner som man tycker om men som man aldrig träffar på grund av distansen gör allt ännu bättre. Jag saknade mina öron och min svans dock.

När klockan närmade sig två gav vi upp och tiggde skjuts hem. Det hade inte gått annars.
Jag somnade och vaknade imorse på fel ställe.
Det är efter kvällar som igår man inte vill vakna upp hemma i sin säng i sitt vanliga hus.
Det är efter kvällar som igår som jag känner ännu mer längtan efter att få komma bort. Jag vill vakna i ett rum på andra sidan jorden, hell- en annan stad räcker. Jag vill vakna och inte ha med mig en sko hem. Jag vill vakna med vänner omkring mig. Jag vill vakna, öppna dörren och se havet utanför. Jag vill gå ut i en solvarm stad och köpa nybakat bröd i bageriet på hörnet. Jag vill sitta i en park och dricka vin och spela kubb. Jag vill fortsätta kvällen på ett nytt ställe med samma, sanna och nya vänner runt omkring mig. Jag vill dansa tills mina fötter blöder och jag vill gå hem lika lycklig som jag gjorde igår. Fast allt skulle vara annorlunda.

Dagens låt: Tracy Chapman- Telling stories

Leave the pity and the blame
For the ones who do not speak
You write the words to get respect and compassion
And for posterity
You write the words and make believe
There is truth in the space between



//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback