Hyperventilation.

Vi hade besök i skolan igår från universitet, högskolor samt folkhögskolor. Allt var ett försök att hjälpa oss elever att få någon klarhet i vår framtid, vi skulle bli sugna på att plugga, vi skulle äntligen hitta vår drömutbildning och leva lyckliga i alla våra dagar. Så blev det inte.
När jag kom hem hade jag ett nervöst sammanbrott och jag tror nästan det kom en tår. Jag förstår inte hur jag skall få allt att gå ihop. Jag gjorde en kalkylering idag och kom fram till att jag har pluggat klart när jag är 29 år.
Och då har jag ännu inte hunnit volontärarbeta.
Kul.
Jag är nästan säker på att vår syo ville oss väl när hon planerade en utbildningsmässa, men jag tror inte hon förstod vilken ångest hon gav oss. Jag var nog inte den enda som hade svårt att somna inatt.
Idag försökte jag finna någon sorts ro i min kropp men efter ett prat med muf insåg jag att jag förmodligen kommer vara äldre än 30 när jag pluggar.
Och inte heller då har jag siktat något volontärarbete.
Jag måste skriva en lista, och jag måste skriva den nu.

Förövrigt har jag utvecklat bussfobi.
Att åka buss är bland det värsta jag vet, och idag var jag tvungen att göra det.
Jag avskyr det faktum att jag känner mig utsatt, uttittad och utanför.
Jag avskyr att andra kan höra vad jag säger, och jag gillar inte att jag kan dö för att det inte finns säkerhetsbälten.
Den dagen då jag vaknar upp med en begåvning utöver det normala skall jag uppfinna ett miljövänligt sätt att åka kollektivt, utan det kollektiva.
För det skall jag vinna nobelpriset- i alla kategorier.

Anledningen till min bussresa var min balklänning.
Det går bra nu.

Dagens låt: Regina Spektor- Apres moi

I must go on standing
You can't break that which isn't yours
I, oh, must go on standing
I'm not my own, it's not my choice

//Elin

Kommentarer
Postat av: Anders Törnkvist

Elin, du är inte ensam om att inte veta vad du vill göra i framtiden...

Postat av: Jo

Det är lugnt gumman, allting löser sig! Vi har en 50+are i vår klass, han är gråhårig och kallas farfar och har precis börjat plugga, det kommer inte hända dig. Jag vet det. Du är inte ensam, jag vet inte heller vad jag vill, det behöver inte vara dåligt bara förvirrande men det går över det med. Klart att vi ska kolla över helger och planera, det löser sig. MÅSTE dock träffas när jag kommer hem, är hemma från Onsdag tills näst/nästa måndag alltså annandagpåsk, kan väl ge ngt förslag på dag? Ska du hitta på till Påsk? Jag vill göra ngt kul med ngn, dig? Pusspuss sötis =)

2008-03-09 @ 20:43:11
URL: http://missvinsarp.blogg.se
Postat av: therese

Jag provade min idag :)

2008-03-09 @ 23:03:05
URL: http://theresecarlsen.blogg.se
Postat av: ena

Vad är det du ska plugga som gör att du inte blir klar förrän du är 29? Eller ska du göra en massa saker INNAN du börjar plugga?

2008-03-10 @ 16:17:31
URL: http://eenaa.blogspot.com
Postat av: Jo

Oh, det vet inte jag om jag vågar heller men det märker vi ;) Tycker definitivt att vi ska träffas. Jag har inget direkt inplanerat på tisdag eller under nästa vecka än, så bestäm dag, plats och tid så ska jag se till att vara där! Åh, saknar dig gumman ska bli skitkul att träffas och så kan du få se tatueringen emd, eftersom jag ska göra den på måndag ;)Pusss

2008-03-14 @ 13:47:56
URL: http://missvinsarp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback