Chaos.

Jag vaknade extra tidigt imorse för att åka och och göra min uppkörning.
JAg kände redan från början att något skulle gå fel. Det var liksom inte densamma trötthet som vanligtvis förlamar både kropp och tanke, utan imorse kunde jag föra en riktig konversation i samma sekund jag slog upp ögonen, jag kunde se digitalklockans siffror tydligt, och jag hittade in i duschen direkt. Jag åt upp all gröt och var klar innan mamma. Något var inte som det brukar.

Vi körde iväg- so far, so good.
Vi kommer 20 minuter från staden, då börjar det. Det skakar och det lyser lampor, det tjuter och det piper. Jag trodde för en millisekund att jag var Angelina Jolie i "Mr & Mrs Smith", minus läpparna, men ack så fel jag hade.
Vi svängde av vägen och kalabaliken fortsatte.
Något är fel. Mycket fel.
Fram med instruktionsböcker, körkortsböcker och felet kunde konstateras. En rem hade gått av. Poff, bara sådär.
Vad gör man då, när man sitter mitt ute på en väg, i ett snökaos, utan fungerande bil, och med 27 minuter kvar tills uppskrivningen skulle ta plats?
Man ringer sina vänner.
Daniel- var tvungen att vara i skolan.
Therese- svarade inte.
Ena- hade ingen bil.
Då kommer jag på det! Johanna och Niklas är hemma. Jag ringer, jag ringer, jag ringer lite till och en något morgontrött Johanna svarar, frågar varför jag inte tar en buss, håller på att somna om, inser allvaret i det hela, och NIklas är på väg. Fy bubblan vad lycklig jag blev. Tack!
Sedan gick det av bara farten, Niklas kom och vi drog iväg relativt laglydligt i lilla Bettan, in och skriva prov, hem och köpa frallor, och sedan till skolan.

Dagens tack och förlåt går till NIklas för att han är så pass morgonpigg att han är påklädd när Johanna yttrar orden "Men, finns det ingen buss?" och dagens förlåt till Johanna för att jag väckte dig.
Jag skall återgälda er på något sätt.

Klarade jag provet då?
Jo, jag gjorde ju det.

Dagens låt: Veronica Maggio- Måndagsbarn

Vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv
Situationen är så sjuk
Vad har du gjort, för dig är det alltid helg
O helgen måste ta slut

Jag blev ett måndagsbarn
Hela livet blev en helg
De är måndag snart
Men jag lever för ikväll


//Elin

Kommentarer
Postat av: hoof

GRATTIS!!!

2008-03-17 @ 21:06:24
Postat av: Jo

GRATTIS gumms! Och ett stort förlåt för att jag är otrelvig och väldigt trött när jag blir väckt! Tur att jag har världens bästa pojkvän. Än en gång, förlåt! Tid för imorn föresten? Pusspuss

Postat av: Jo

Elin du har blivit utmanad! Kolla in min blogg
http://missvinsarp.blogg.se/1206179846_utmaningen.html

2008-03-22 @ 11:20:51
URL: http://missvinsarp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback