Admiration is not the right word.

Jag har fått en stalker.
Jag har på något sätt, väckt en individ av det motsatta könets intresse så han har fått för sig att påkalla min uppmärksamhet.
Jag tror inte han vet om att jag är bitter.

Jag googlade stalker och fick upp en mängd information.
Bäst tyckte jag att följande stämmer in på situationen: unwanted contact (by letter or other means of communication).
Det faktum att lillkillen/pojkspolingen/grabben har försökt kontakta mig två gånger under samma dag tycker jag är ett bra exempel på kontakt som jag inte vill ha med honom.

Det började med att han försökte hälsa artigt på mig när jag och Johanna gick pratandes genom korridoren, och ni som känner mig vet att jag allt som oftast är artig- så även mot denna killen om jag bara hade förstått att det var mig han pratade med. När jag fortsätter framåt hör jag "Vilken diss! Du kan väl vara lite trevlig?"
Jaha, ursäkta mig snorunge. Jag visste inte att det var trevligt att avbryta andra i deras konversationer.

Vi fortsätter mot mitt skåp, vänder om, och på vägen tillbaka får jag ytterligare ett avbrott i min och Johannas diskussion.
"Hallå, du, jag vill bara säga en sak till dig! Men gå inte!"

Det är i sådana stunder man behöver en pojkvän.
Eller ett könsbyte.
Ett svar på tal hade också funkat.

Dagens låt: Band of horses- No one's gonna love you

Anything to make you smile
You are the ever-living ghost of what once was
I never want to hear you say
That you'd be better off
Or you liked it that way


//Elin

Kommentarer
Postat av: hoof

men du har en pojkvän redan.... alex eller
har du glömt bort honom? haqn skulle lätt
kunna ta bort problemet med denna förföljare...

2008-03-04 @ 14:24:07
Postat av: Johanna

Flickvän framför allt!

2008-03-04 @ 21:48:21
Postat av: Anders Törnkvist

Hej Elin!

Kan gå i god för att du alltid är trevlig mot alla, även de du inte tycker om. Fortsätt med det! Då kommer det att gå riktigt bra i livet för dig. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback