Sweet P.

Igår åkte jag och Johanna den äldre ut till HottisGottis. Vi skulle catcha up, dricka te och äta rabarberpaj. Vi såg en av de mysigaste filmerna/musikalerna som någonsin gjort och jag har en ny favoritfilm. HottisGottis säger att en ny tid är på väg, att förändringens vind susar i säven. Och jag hoppas att hon har rätt.

Inatt insåg jag hur gott paj verkligen är. Rabarberpaj, blåbärspaj, hallonpaj, äpplepaj, key lime pie, ost- och skinkpaj, ostpaj, köttfärspaj. You name it. Jag gillar det. Gillar är ett svagt ord. Avgudar, älskar, dyrkar.
Ibland undrar jag över varför jag gick samhällsamhäll och inte bageri. Tänk att få baka och äta paj konstant. Fast jag har hört att man blir betygsatt på gymnasiet och att man inte får ta studenten utan fullständiga betyg. Det var nog tur att jag inte började baka på skoltid, jag lär aldrig ha lämnat skolan annars.

På vägen hem igår höll jag och Johanna på att dö. Vi var en meter ifrån att krocka med en älg. Men jag lyckades bromsa. Sara trodde jag hade glömt helljuset. Men nej, älgen hade bara bestämt sig för att gå precis där jag körde. Eller så var han deppig.

Om några timmar skall jag möta Johanna den yngre. Vi skall cykla till Marbäck och spela poker. Sedan hem och se på film. Kanske svänga förbi en stor grillfest. Kanske nattbada. Vi får se vart cyklarna för oss.
Sommaren är bra härlig.

Broccolipaj. Det gillar jag inte.

Dagens låt: the Beatles- I want to hold your hand


Oh yeah, I'll tell you something,
I think you'll understand.
When I'll say that something
I want to hold your hand,
I want to hold your hand,
I want to hold your hand.


Oh please, say to me
You'll let me be your man
And please, say to me
You'll let me hold your hand.
Now let me hold your hand,
I want to hold your hand.


//Elin


Kommentarer
Postat av: Ida

Var det möjligtvis Once? För det är den mest underbara musikalfilm jag sett...

Postat av: therese

Haha nej det är inget blommigt, men du kommer gilla det. Tror jag.



Jodå, jag hinner jobba, jag jobbar ju när jag är borta med! Och jag åker inte bort igen än, inte på riktigt i alla fall, bara över dagen typ. Så jag kan träffas imorn om du är ledig då? Jag har sovi klart typ vid ett eller nåt sånt, men skicka ett sms eller nåt ikväll så svarar jag när jag får en sekund över mitt i blöjbytena ;)

2008-07-07 @ 17:31:34
URL: http://theresecarlsen.blogg.se/
Postat av: therese

Förresten, vad kul att du jobbar 07-20 när jag jobbar 20-07!

2008-07-07 @ 17:37:31
URL: http://theresecarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback