Rainbows are visions, but only illusions.

Något har hänt med min kropp. Jag tror Gud straffar mig. Jag tror jag är allergisk och intolerant. Allegisk mot hundhår och intolerant mot laktos. 

Varje morgon väcks jag av 30 kg hundklimp som ligger på min mage. Det kliar i mina ögon och jag kliar tillbaka. Han har alltid en förmåga att vilja kela när det kliar som värst och man kan inte annat än att vilka kela tillbaka, speciellt nu när vi klippt bort den där blödande varbölden. Nu ser han ju söt ut igen. Varje morgon efter jag väckts av honom går jag upp och dricker te med socker och mjölk. Jag hoppas ni förstår hur jobbigt allting har blivit. Antingen gör jag något åt det, eller så slutar jag whina och biter ihop. Jag röstar på det sistnämnda.

Jag fikade med två vänner igår och fick ett glädjande sms. Äntligen kan jag sluta slösa bensin, luta mig tillbaka och njuta av Johannas bilkörning. Yes, hon har skaffat körkort och nu skall vi cruisa. Ikväll åker vi till kvarnen och fikar som traditionen bjuder. Mummalainen.

Dagens låt: Rainbow Connection- Jason Mraz

Who said that ev'ry wish
Would be heard and answered
When wished on the morning star
Somebody thought of that
And someone believed it
Look what it's done so far
What's so amazing
That keeps us star-gazing?
And what do we think we might see
Someday we'll find it
The rainbow connection
The lovers, the dreamers and me


//Elin
 


Kommentarer
Postat av: ena

Jag ar ocksa laktosintolerant. Vi kan starta en klubb.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback