Come fly with me.

Idag har jag jobbat 13 timmar. Sådant tär på krafterna.

Igår kväll hade vi bestämt träff vid Ica. Jag och Johanna skulle gemensamt gå ner för att träffa Ida. Vi utgick från att hennes buss var sen och gick hemifrån 3-4 minuter innan bussen skulle komma in. Vi kom inte i tid. Idas buss var inte sen. Vi lär oss aldrig. Hem till Johanna kom vi till slut och fastän jag hade ätit hela dagen så lyckades jag trycka i mig lite till. Min magsäck har töjts ut sedan studenten. Förr (på den gamla goda tiden) kunde man äta och plugga samtidigt. Då var man tvungen för att hålla sig vaken. Numera äter jag utan att plugga. För att ha något att göra. För mitt sociala liv existerar inte.

I lördags hade jag och Johanna en helkväll för oss själva. Låter mer romantiskt än vad det var. Vi skulle cykla till Marbäck, spela poker och dricka öl, men kom bara till Icas parkering och blev sittandes där i en timma eller två. Surt sa räven och vi hyrde film och bakade scones. Framåt tretiden knackade det på mitt fönster och inte kommer Sara. Bitter och något flummig. Efter diverse knäckebröd och oboykoppar somnar hon när hon väl konstaterat att "Elin. Vet du? Jag tycker om dig!" Tack Sara. Jag hyser känslor för dig med.

Imorgon skall jag träffa vänner och jobba. Tydligen har Therese hittat något till vår lägenhet. Jag ska filura på vad det är.

Dagens låt: Let it be- the Beatles

And when the night is cloudy, there is still a light, that shines on me,
shine until tomorrow, let it be.
I wake up to the sound of music, mother Mary comes to me,
speaking words of wisdom, let it be.



//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback