Snowday or snowy day.

Vi har varit lediga idag och jag hade planerat en sovmorgon. En 40 kg's klimp till hund väckte mig dock genom att somna på min mage vid 8. Det är kärlek det.

En bra morgon blev dålig, men jag har bäst morgonhumör och efter att ha slagit i alla dörrar som finns i huset, slagit handen röd i väggen och skrikit sönde mina lungor var jag på topp igen. En analyserande essä om boken Du sköna nya värld har ryngt ner mina axlar den senaste tiden. Idag försökte jag finna inspiration genom att se på tv. Det fungerade sådär. Istället kramades jag med hunden och kliade honom bakom öronen i några timmar. Inte heller det fungerade. Jag hörde förövrigt att boken fanns som film och nu ska vi dra ihop en filmkväll och se om vi har förstått boken rätt.

Framåt eftermiddagen skulle jag möta upp Cain för en fika och ärenden. Fikan var härlig och jag skulle kunna leva på Torgstallet. Ärendena resulterade i två väldigt bra skivor, heja 2 för 99! Mary- Chapin Carpenter spelas för fullt i mina högtalare och hon är bra. Tyvärr finns hon förmodligen inte med i mitt rocklexikon så någon avprickning blir det inte denna månaden. Januari- check.

Ena fyller år idag, Grattis!
 Jag fick ett sms innan som i princip påstod att jag/vi är en dålig vän/vänner som inte firar henne idag. Nu är det såhär, bra vänner lyssnar på födelsedagsbarnets önskningar. Och om det är att inte äta tårta på den riktiga födelsedagen för att det fixas rör i huset så gör det inte mig till en dålig vän, snarare en av de bättre. Så det så.
And that goes for the whole gang.

Dagens låt: Bloc Party- I still remember

And I Can See Our Days Are Becoming Nights.
I Could Feel Your Heartbeat Across The Grass.
We Should Have Run.
I Would Go With You Anywhere.
I Should Have Kissed You By The Water


//Elin


Kommentarer
Postat av: födelsedagsbarnets kompis

men man kan göra en snabbvesit och lämna av en present ändå, för det är bäst att få saker på sin födelsedag än någon annan dag!! men man får göra som man vill, eller så kan man skita i folks
födelsedagar och skrika grattis till dem när de sitter på toa och sedan springer iväg.

2008-02-01 @ 15:00:50
Postat av: therese

Amen Elin! Det är härligt att du står upp för oss mot denne elake inbilske "man" ;P

Postat av: ena

Tack Elin, du vet vad jag vill! :) Så stå på dig!!!

2008-02-15 @ 21:19:20
URL: http://eenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback