I've got a lot of living to do before I die.

För ex antal månader sedan tyckte jag att det vore roligt att skaffa körkort. Och nu har jag kommit så pass långt att det inte finns någon återvändo, men samtidigt har jag inte kommit någonstans alls. Jag är fast i mitten och vart jag än stretar så stannar jag kvar. Innan studenten hade jag planerat att det där kortet skulle vara mitt. Idag hade jag körlektion och när jag inte lyckas med alkotestet förrän först på tredje försöket förstår jag att det här kommer bli knepigare än jag trott.
Skam den som ger sig.

Idag är det fredag och på tisdag börjar skolan. Det innebär att jag kommer tillbringa resterande del av lovet med skolböckerna brevid mig. På agendan för kvällen står Brasiliens sociala och ekonomiska utveckling från det att de var en koloni fram tills idag.

Förövrigt sköter jag min kropp förfärligt dåligt och jag skäms över tanken på hur den egentligen mår. Inatt somnade jag vid 03 och steg upp vid 11. Till frukost åt jag gröt, sedan 2 tunnbrödsmackor och en halv burk kola. Klockan är snart halv sju på kvällen och jag har fortfarande varken ätit lunch eller middag. Nästa års nyårslöfte? Ta hand om mig bättre. Men, det är ett helt år kvar tills dess och jag gör mitt bästa för att leva dåligt. Om man skulle gå och svulla lite fler kolor nu.

Dagens låt: Nina SImone- Do what you gotta do

Do what you gotta do
Come on back see me when you can
Man I can understand how it might be
Kinda hard to love a girl like me
I don't blame you much for wanting to be free



//Elin


Kommentarer
Postat av: therese

Det är bra, du förbereder inför Norge märker jag - där kommer vi också få svälta ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback