I'm tired of chasing you around.

Igårkväll slog jag, mamma och pappa vad om huruvida det skulle bli storm eller inte.
Som vanligt, satte jag och mamma oss emot och sa att det absolut inte skulle börja blåsa, det skulle praktiskt taget vara vindstilla.
Som vanligt förespådde min pappa det värsta och började bunkra upp emd stearinljus, ficklampor och konserver.
"HA!, enkel match- aldrig att det kommer storma" tänkte jag och mamma och log förnöjt mot varandra.
Imorse vaknade jag av att rutorna höll på att gå sönder och man hade gått ut med varningar om att vistas utomhus.
Omvända roller och nu var det pappa som log förnöjt.

Förutom om vadslagning ägnade jag gårdagen åt bullutdelning och redovisningar.
De senaste veckorna har jag slitit mitt hår i frustration rörande Brasiliens sociala och ekonomiska utveckling från kolonialtiden och framåt. Förra veckan redovisade jag och min kompanjon vår del, och igår skulle vi lyssna på ytterligare två. Den första gick bra, den andra... inte lika bra kanske. Efter diverse svordomar, könsord och fula tecken. Efter 12 år i skolan har det inte sjunkit in hos vissa (hosthost) att man skall visa respekt för äldre och jag blev trött. Klassen kunde inte hålla sig tillslut och gapskratt utbröt. SP3, the way to do it.

En vacker dag skall jag leta länge och väl tills jag finner mig själv igen och kan skriva om något som gör mig glad. För det är bättre för oss alla.

Idag känner jag mig arg, trött, glad, sur, uppgiven, irriterad, frustrerad, nojig, frusen, kall och miljontals andra saker. Jag hoppas Anna kan komma hit så en film och gamla vanor kan få mig på bättre humör.

Dagens låt: The Bird And The Bee- Because

Because because
I'm weary of this melody
Because because
I want go get up off my knees
Because because
I'm tired of chasing you around
Because because
I'm lying prostrate on the ground



//Elin


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter som en underbar idé vännen! =) Haha, så det blev storm trots allt. Min familj hade tur dock och blev inte av med strömen, säkert bara för att jag inte är hemma längre ;) Hoppas också på att tentan gick bra. Allt bra annars? Pusspuss

2008-01-20 @ 17:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback