Hold on. Slow down. Stop.

Jag slutade vid två idag och kom hem runt tre. Sedan dess har jag suttit vid datorn och försökt skriva en essä som har visat sig vara svårare att skriva än något jag någonsin gjort. Palestina-Israelkonflikten är en piece of cake jämfört med det här. Jag kan verkligen inte skriva någonting, det känns som om hjärnan står still och 12 års svenskaundervisning är som bortblåst. Jag har prövat allt. Powernap, té, naturgodis, mindmaps (jag gjorde till och med ett riktigt moln) tvtittande, hundmys -ja allt det som brukar funkar är kaputt.
Hemligheten bakom min såkallade skolgång är inte planering utan att jag vet hur jag skall få igång min hjärna när det är dags att skriva. Oftast brukar press fungera och boy! do I feel press? Inlämning på fredag och absolut inget fungerar. Idag tror jag den har drabbats av kortslutning och härdsmälta och jag fruktar att den aldrig mer kommer fungera som vanligt. Det vore synd. För när jag var liten gick jag runt en hel sommar och kallade mig själv för "geni". Det vore synd att dö utan ett nobelpris.

Förövrigt gjorde jag idag en olaglig sak. Vi hade ett väldigt väldigt viktigt möte i en väldigt väldigt lång korridor. Och den väldigt väldigt flummiga Ida och den inte lika väldigt väldigt flummiga Elin var taggade. När vi tackade och reste oss sträckte jag helt sonika ut min hand och tog Idas penna. Trodde jag. När vi kom ut i trappan gav jag den till henne och sa "Här kära Ida, här har du din penna. Jag tog den åt dig så du inte skulle glömma den" varpå Ida säger att det där inte alls är hennes penna utan min egna penna. Men skam den som ger sig, banne mig Ida! Om det inte är din penna och det absolut inte är min penna (för jag äger ingen lila penna, och dessutom är orange är min accentfärg) vems är då pennan? Ah, då slog det mig. Jag har stulit. Jag har gjort något som man inte får göra. Jag har tagit från någon annan. Förlåt mig Vård och Omsorgsförvaltningen, förlåt mig.

Jag och min moder skulle handla ikväll och när vi gick där fick jag se att om man köper 3 valfria Knorrprodukter får man en "busig" mössa. Huh? En busig mössa? Hur är en mössa busig? Hur är en mössa o-busig? Var det det faktum att den var lila eller rosa eller gul eller röd och hade en grön växtliknande topp/knopp längst upp som gjorde mössan busig? Eller är det för att det är fleecetyg? Jag vet inte, men om det finns någon som jobbar på eller för Knorr som har någon inblandning i deras slogans kan ni gärna maila mig och förklara vart det busiga i mössan ligger. För det finns mycket jag vill säga er, så mycket att jag väljer att inte göra det här.
Goodbye, and goodnight.

Dagens låt: Radiohead -Black Star

I get on the train and I just stand about now that I dont think of you.
I keep falling over, I keep passing out, when I see a face like you.
What am I coming to?
Im gonna melt down


//Elin

Kommentarer
Postat av: Ida

Men jag hoppas inte att de gråter över deras penna på rymmen!!
Vi kan skicka tillbaka den i ett anonymt brev !!

2008-01-31 @ 18:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback