He ate a slice of wonderbread and went right back to bed.

De senaste dagarna har jag haft en otrolig längtan efter att få stänga in mig i mitt rum och fuldansa till Regina Spektor. Regina är kanske ingen dansmusik, men fuldansa kan man göra bara man är lycklig. Och det är jag.
Idag är jag lycklig. Nu lyssnar jag på henne, den klaraste rösten av alla stundtals och ett otroligt vackert piano. Hade jag varit kille hade jag friat till Regina igår, i förrgår, innan jag fötts. Så bra är hon.

Förövrigt var det även ikväll "Öppet hus" och bullarna  (både mina och Nisses) blev återigen en succé! Mitt humör blev på topp, jag fick komplimanger från höger och vänster och jag strålade som solen. Tråkigt att det var så få intresserade, sju stycken nya samhällsvetare är inte mycket att hänga i granen. Men som sagt, det var bättre förr. Desto roligare blev kvällen med poker, musik, godis, inlines, säljare, mediakomplimanger och vals.
En bra kväll vägde upp en överjävlig morgon med förkortad träning, en hemsk körlektion som jag inte ens kunde ha, ett visakort som bröt ihop och ett spanskaprov. Att jag dessutom fick ett nervöst sammanbrott och började skaka inför en enkät spädde bara på min dåliga dag.
Men det är okej, för mina bullar är saftiga, doftar gott och har mycket pärlsocker.

Dagens låt: Regina Spektor- Samson

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the stars came fallin' on our heads
But they're just old light, they're just old light
Your hair was long when we first met

//Elin

Kommentarer
Postat av: therese

Jag hoppas du är medveten om att du kommer få stå för all matlagning och all bakning i Norge på grund av detta :)

Postat av: Tove

Ohja, älskade Regina Spektor kan man dansa som bara den till vid rätt tillfällen!

2008-01-17 @ 16:44:25
URL: http://toveudd.blogg.se
Postat av: Jsan

Sånna dagar är heeelt värdelösa, men det är okej, vissa dagar bara är så. Klart att dina bullar är goda, kankse vill ta me dig en påse bullar och komma och hälsa på lilla mig? Saknar dig vännen. Puss & Kram

2008-01-17 @ 17:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback