Back in town

Ja, nu är jag hemhemma igen. Anlände i går och det var väl kul. Fick bussällskap hela vägen från Halmstad av två olika personer. Det var kul för telefonen och jag var inte vänner under gårdagen. Ganska mycket har hänt sen förra gången jag skrev i den här lilla bloggen, men jag vet inte om det slår Elins till ryktes underbara kanelbullar. Jag bakade chokladmuffins och de blev kanongoda men en bakisperson som låg i min soffa åt upp majoriteten av de. Men jag är en snäll människa som tröstar personer som är lite deppiga! Nu håller jag på att inte komma efter i pluggandet redan från början. Det kommer går bra hoppas jag. Nya delkurser började i måndags och sex timmars schemalagd tid i veckan är inte mycket. Så min självdiciplin måste vara på topp! Ska ladda i helgen för att vara tillbaka på söndag kväll och sova i min underbara säng och sen vakna med ett stort leende på måndag morgon. Den planen ska jag försöka följa!

Helgen är kantad av att träffa de vänner som är kvar i den lilla staden, examination för syster och avsked för en lite längre tid än vanligt. Men eftersom tiden går så fort kommer dagarna rinna iväg. Våren kommer bli underbar känner jag på mig. Solen har kommit fram några gånger längs kusten och jag har fått känna värmen mot min kind. Jag har också nästan blivit totalt bortblåst av vinden. Men jag behövde rensa hjärnan så det var lika bra att göra det bokstavligt.

Till våren ska jag också försöka besöka två vänner nere i Lund. En resa till Linköping ser jag också fram emot. Ett jobb tills i sommar ska jag också försöka skaffa. Sen återstår det kasnke en OL-helg och plugg. Fester ska jag också hinna med hade jag tänkt. Våren är underbar som sagt. Känns doften en solig dag på en skön promenad. Det är vår när gruset håller på att tas bort för mig. Men i onsdags tog de bort gruset i Halmstad. Hm, liten vårkänsla infann sig men jag är rädd att den kom alldeles för tidigt. Snön kommer kanske vräka ner i mars och efter det kan det vara slask i en månad. Men jag håller tummarna för att snön inte ska besvära mig något mer. Jag lever på hoppet iaf!

Nu måste jag nog tänka på det där med självdiciplinen och fortsätta mitt arbete. Ha det bra kära vänner och sväva lugnt! //ANNA

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så underbart att läsa om våren och sol! Längtar så jag kan dö, den här blåste håller på att knäcka mig, känns som om man blir helt urblåst, hmm, fyndigt värre. Lycka till med ditt mål om självdiciplin, har samma faktiskt! Puss & Kram

2008-01-20 @ 17:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback