A new start.

Jag är tröttare än tröttast och har knappt vistats på någon annan plats än min fåtölj idag.
Idag är det 1 januari 2008 och en ny början. 2008 är året då vi lämnar det gamla bakom oss och skapar nya minnen och stunder att bära med oss i framtiden. Det som har hänt har varit bra, även om konsekvenserna inte alltid har varit superba. Jag tror att allt har en mening, och det som händer sker av en orsak. Även om jag har haft dåliga stunder i mitt liv har jag lärt mig av de och kan i efterhand se att det som skedde även förde med sig något bra. 2008 är ett år då allting kan hända. Nu är det upp till mig att göra något med de chanser jag får.

2007 har varit ett ganska ointressant år. Jag började våren med mycket fika och många filmkvällar med vänner som senare skulle försvinna mer och mer ut ur mitt liv. I maj kom deras student och jag sörjde något förfärligt. Aldrig tidigare har jag varit så bitter och sur. Efter studenten packade vi våra väskor och drog till London, ett härligt gäng som spenderade mycket tid strosandes på Londons gator och Starbucks.

Sommaren kom och med den kom Lauren. 2 veckor gick fruktansvärt fort och stämningen var på topp. Hur många jordgubbar jag doppade i choklad tillsammans med henne är en gåta. 6 liter på midsommar tror jag det var. Jävla massa jordgubbar. Stockholm, Liseberg, ELSA. Lauren gjorde sommaren.
Förutom amerikabesök jobbade jag. Tanter och farbröder dagarna i ändå, tills jag kunde alla "svenska sommarklassiker" utantill. Då var det dags, och till Emmabodafestivalen begav vi oss. Familjen, Timo, öl och stulna sovsäckar är det vi bär med oss. Regninga dagar varvat med besök i Duvemåla. Härligt.

Hösten var regning som Svergies höstar alltid är. Hela världen flyttade från mig och ensamheten har aldrig varit så påtaglig som denna höst. I september åkte hela klassen till Skottland och drack öl och gick på guidade turer. Skottland gav upphov till diverse skräckupplevelser och skratt. 31 oktober befann vi oss i Halmstad och såg vår favorit Lasse sjunga rakt in i våra hjärtan. I november fyllde jag 19 och fick en väldigt annorlunda födelsedagspresent av 5 killar som vågar utmanas.

Vintern kom och jag beslöt mig för att ta körkort. Det gick bra, tills verkligheten kom ikapp och latheten gjorde sig påmind. Jag jobbar på det. I december gick jag ut och sprang en dag och var med om den bästa upplevelsen någonsin. Ju mer julen nalkats desto mer lockande blir ett annat land. Vi byter dalahästar mot lusekoftor och roligt mot morsomt. Julafton tillbringades med farfar och Kalle Anka. Nyår i skogen spelandes med andra ord, pictionary och Guitar Hero tills Xboxen strejkade var en perfekt avslutning.

I efterhand har inte 2007 varit ett dåligt år. Men inte heller ett överdrivet bra. Många människor har kommit och gått och jag uppskattar de som stannat kvar hos mig. Jag vet att jag kan vara en pain in the ass i en del fall, men oftast har jag bra intentions. 2007 kom svenskan tillbaka helt till mig förutom ibland. Ett nytt barn föddes in i min andra familj och jag är glad för deras skull. 2007 var året då jag var förvirrad över saker men allt löser sig. Hakuna Matata.

Nu väntar ett nytt år och jag är redo. Come and get me.

Dagens låt: the Killers- When you were young

They say the devil's water, it ain't so sweet
You don't have to drink right now
But you can dip your feet
Every once in a little while


//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback