Le weekend.

Det är måndag kväll och jag har som nästan alltid på kvällarna svullat. Idag blev det en halv morotskaka och några koppar te. Sedan blir jag eftertraktad på msn och kom att tänka på intervallerna imorgon. Beach 2008 klingar i mitt huvud och jag ser ner på det tomma kakfatet. Sen slår det mig. Morotskaka innehåller morötter. Morötter är nyttigt. Morot är en rotfrukt. Rotfrukter ingår i kostcirkeln. Jag har mjölk i mitt te. Mjölk ingår även det i kostcirkeln, men under mjölkprodukter. Plötsligt känns allting bättre, och jag kan känna hur muskelmassan byggs på och hur vältränade ben jag får. Tack mamma för bakandet av kakan och tack morotskakan för att du räddar mig på stranden 2008. 

I helgen åkte jag och Anna upp till Linköping för att hälsa på.
48 händelserika, trevliga och gemytliga timmar avverkades.
-Jag löste rubiks kub (nästan utan hjälp) och var mäkta stolt.
-Anna leder ligan på gäster som förstör saker med ett glas och en djup tallrik. Jag hade bara sönder en termometer.
-Vi spelade korridorsinnebandy och köksfotboll och jag har blivit riktigt haj på bollsporter.
-Vi spelade guitarhero och skrattade åt Oskar när han jammade loss.
-Vi lagade mat, diskade och var allmänt hemmafru:iga.
-Vi gick en "kort promenad", kom till stan och var borta i 2 timmar.
-Vi hade kollektivt plugg.
-Jag blev mobbad för min ringa ålder.
-Jag blev mobbad för att jag får skolmat.
-Jag blev mobbad för att jag har haft sportlov.
-Jag vaknade tidigt och fick vänta ut två sovande stockar.
-Anna sparkade mig i sömnen och det är först i skrivande stund som jag förstår vart mitt blåmärke på benet kommer från.
Tack OL-korridoren för att vi fick besöka er. Och förlåt för allt det sönderslagna.

På vägen hem hade vi hoppats på sol och bra bussförbindelser. Dessutom ville vi få sitta brevid varandra för att kunna snacka skit och kolla på en ljudlös film. Men blir det någonsin som man vill? Nej.
På en direktbuss fick vi byta. Det regnade som fan när vi lämnat Linköpings stadsgräns. Och vi fick separerade platser och glömde bort filmen. Men vi hade det bra ändå. Fint som fan, fint som snus.

Dagens låt: Damien Rice- I remember

Come all ye lost
Dive into moss
I hope that my sanity covers the cost
To remove the stain of my love
Paper maché

//Elin

Kommentarer
Postat av: Anna

eftersom vi får så många kommentarer måste jag ju vara en i mängden. vi kanske borde skaffa så vi måste godkänna kommentarerna innan de läggs ut. fast det kan ta så mycket på vår värdefulla tid men vi får väl orka läsa igenom alla då....

och elin, jag sparkade dig inte så hårt så du fick blåmärke. såna fall tycker jag att du skulle sparkat tillbaka. men vi vet att jag kan vara vild i sömnen! haha!

Postat av: Jo

Jag kommenterar iaf! Så desså! Hmpf. Låtyer som om ni haft en supertrevlig helg! När komemr ni och hälsar på mig då? Tycker att det borde bli snart. jag kommer föresten hem snart igen, närmare bestömt ngn gång fram emot påsk, återkommer med detaljerna när schemat är klart! Allt bra annars?
Saknar er båda! Pusspuss

2008-02-26 @ 21:31:18
URL: http://missvinsarp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback