Hell to the no.

Idag är det allahjärtansdag. En skitdag rent ut sagt.
Kanske beror det på att jag alltid har varit negativt inställd till helger som faktiskt enbart firas för att butikerna skall få lite mer klirr i kassan, kasnke beror det på att jag har tröttnat på alla jävla rosor eller kanske beror det på att inte heller jag har något hjärta att spendera dagen med.
Vad mitt hat beror på kan man spekulera i, det enda jag vet är att jag tycker det är tragiskt att man instiftar en dag för att få skämma bort sin kärlek på. Varför inte vara kärleksfull och snäll varje dag, året om, tills döden skiljer er åt? Nej, istället för att köpa rosor och snaska gelehjärtan med drömprinsen äter jag semlor, har körlektion och blandar blod med Johanna i vår bojkott mot 14 februari.
Nästa år skall vi ta det lite längre och offra något. Dessutom skall jag radera ut den 14 februari ur min almanacka genom att klippa ut dagen. Jag undrar om man kan säga upp en prenumeration på en tidning bara för en dag?

Förövrigt vill jag göra så mycket, ringa till vänner jag inte pratat med på länge, skriva brev till vänner jag saknar och träffa vänner jag knappt hinner se. Tyvärr finns inte orken. Förlåt.

Jag har möblerat om på mitt rum och satt in en fåtölj. Fåtöljen har en gång tillhört en man som jag älskar djupt. Den enda personen som jag någonsin skulle kunnat fira allahjärtansdag för. Nu sitter han brevid mig på min vägg och ser fundersam ut. Med världens finaste leende utan tänder kunde han göra vem som helst glad. Vart jag än går nu finns han runt mig, överallt står hans möbler. Igår kom det ett brev på posten till honom och jag började storlipa. Jag vet inte hur jag skall ta mig igenom allt utan honom och jag vet inte hur jag skall kunna förstå att tiden är ute. Jag skulle göra allt för att få sitta vid hans bord och äta pecanwienerbröd, för att få hålla hans hand eller för att få krama honom. En dag kommer det bli bättre, det blir det alltid. Men för tillfället är allt svart.

Dagens låt: Sophie Zelmani- I will remember you

I'll remember you
You will be there in my heart
I'll remember you
And that is all that I can do

//Elin

Kommentarer
Postat av: Jo

Lillagumman! Du får nästan mig att gråta nu. Saknar dig fruktansvärt mycket, men är hemma ganska länge vid påsk så då måste vi träffas. Glad alla Hjärtans dag i efetrskott, du är bäst! Massa pussar & Kramar och du får jääääätttegärna ringa. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback