We sure are cute for two ugly people.

Nästa vecka flyttar jag för andra gången i mitt liv. Min första flytt gick till andra sidan Atlanten och det stora landet i väst. Denna flytt går till ett lite mindre land i väst, damdidam, Norge. Lägenheten är som sagt fixad. Men det här med jobb. Jag tror jag skiter i det. Jag tänker att Therese tjänar ju rätt bra, hon kan betala min del av allt. Och nu när Ena ska på arbetsintervju kan ju de två hjälpas åt och dela på kalaset. Skitbra. Så gör vi. Och Johanna, hon kan med få glida runt på en räkmacka och bara sitta med mig på en parkbänk och pimpla vin. Skitbra.

Senare idag skall jag bege mig till nordligare breddgrader och gå i mina förfäders fotspår i Dalarna. Skitbra. Jag och mor ska ut på roadtrip och jag tänkte leta andvändbara attiraljer till vårt penthouse. Typ upplåsbara barbaras från Myrorna och begagnade underkläder.

Igår gick jag upp klockan 08.00 för att baka. Jag blev förvånad själv. Fram med mjölet, sockret, havregrynet och smöret och efter 20 minuter var gaffelkakorna klara. What's the occasion? Vi skulle fika med våra gamla lärare från Tingsholm. Dock gick vi på bet, då dem två vi mest sett fram emot att få träffa inte var där. Darn. Men ett ansiktsmeddelande piggade upp och vi är tydligen välkommna tillbaka!

Nu skall jag gå och packa min väska och fortsätta kolla i de där katalogerna som frambringade så mycket ångest för 5 månader sedan, men som nu förgyller min dag. Oh vad jag längtar.

Dagens låt: Barry Louis Polisar- All I want is you

If I was a flower growing wild and free

All I'd want is you to be my sweet honey bee.

And if I was a tree growing tall and green

All I'd want is you to shade me and be my leaves



//Elin


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sockerkakan,



jag har en anställningsintervju den 1, jag med. + kanske ett extrajobb på gång. Men vi kan glida på räkmackor ändå. Arbetsnarkoman tänker jag vara när vi inte pimplar vin och läser dikter.

2008-08-22 @ 17:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback