Tillbaka till hemstaden...

Ja, nu är jag tillbaka till den lilla staden. Och oj, vad jag är tillbaka! Helt underbart har det varit hittills! Kom i fredags. Ett tomt hus väntade på mig efter en promenad på senare delen av kvällen från Bruns näs. Det tog bara 45 minuter! Haha! Men det var en ljummen kväll så jag trivides, många fina minnen åkte runt i huvudet mitt. Sen väl hemma blev det till att titta på OS-elden när den tändes, lite film sen somnade jag skönt i min källare. Ja det är min källare fortfarande även om jag inte har något kvar hemma som är mitt nästan så är den min. SÅ det så.

Lördagen kunde inte börjat bättre. En morgonpromenad med min underbara andra hälft här i bloggen. Andades småstadsluft, pratade en massa minnen och skrattade. Ja, livet lekte. Sen bar det hem till Högliden. Där vänatde filmtittande och en god middag. Under mogonpromenaden gick vi förbi den lokala biografen i stan och blev sugna på bio. Det blev filmen Narnia, den där nya. Ojojoj, jag hade inte sett första men jag ska definitivt se den. Elin utlovade att den skulle vara lika bra aom inte bättre än nummer två. Och nog för att en del säger att det är en barnfilm så säger jag pyttsann. Vi stabilicerade medelåldern lite i biografen men det struntar jag i. Bra var det och rekomenderar den starkt!

Sen ner till ICA för att handla mat inför en helt underbar tillställning på kvällen. Ja, kvällen och natten. Helt underbart! Alla vännerna samlades, ja de som hade möjlighet och inte befinner sig på andra sidan jordklotet iaf :) Sara, Maria, Madeleine, Marie, Gabriella, Elin och jag. Tog mig friheten att skriva era namn. Ska göra ett litet avslöjande, vi har inte 100000 besökare i veckan. Men de vi har är trogna, det värdesätter vi mer. Sen om jag och Elin blir de nya superbloggarna, fine by me. Trivs dock ganska bra som det är faktiskt. Ingen press, inga gratissaker, ingenting. Hahaha. Men jag är glad ändå!

Vi besökte den lokala krogen. Men två stycken av brudarna vek av här. En för att skjutsa hem föräldrar och en för att hon skulle till Indien. Eller för att hon skulle prata med nån i telefon. Jag vet inte. Men jag har vant mig vid att säga hej och hejdå. Det är så när vännerna åker runt om i hela världen. Usa, Australien, Usa, Usa, Schwiez, Usa, Schweiz, Australien, Australien och nu Indien och Norge. Ja. Men jag har vant mig. Ni vet vilka ni är och tycker om er väldigt mycket allihopa!

Kvällen var iaf hur bra som helst. Efter att ha väckt en kompis som låg och sov där vi parkerat våra cyklar bar det av hemåt med Elin. Ljummen sommarkväll. MUMMALAINEN!

I dag är en slödag. Inte gjort många knop. Ska promenera stan runt med Elin. Löpa med far och sen ska jag inte göra nåt. Njuta med föräldrarna på deras sista dag på deras semester. Visst låter det bra? Ta hand om er. Sväva lugnt! /ANNA

Kommentarer
Postat av: Emelie

det later ju som en toppenhelg hemma i u-hamnet! hade vart kul att vara med er pa erat reunion! saknar er jatte! puss ps dig min goding

2008-08-12 @ 04:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback