Rymdfärd ända till stjärnorna.

Jag jobbade som en madman förra veckan och belönade mig själv med att åka och hälsa på mina föräldrar. Tog mig med buss genom tvärs över landet och kom till en solig skärgård. Hann med att fiska, bada, åka båt och äta en himla massa mat. Och så schteeka såklart.

Medan jag var i stugan var Sara på Emmaboda och lyssnade på vårt band Familjen. Inte vårt som i att vi äger det, utan vårt som i att vi upptäckte dem. Hon sa att de hade varit bra.

För de som bryr sig har jag fått två nya tekoppar. En vit med blå blommor och en med grön/gula fikon. Oh så fint.

Igår hämtade jag Johanna och vi tog en snabbfika. Smaksatt vatten med blåbärswienerbröd är bra att ha när man är bitter. För oj vad bitter jag var igår. Johanna sa att min bitterhet har nått nya höjder. Men vem kan klandra mig?

Jag vet inte vad jag vill med mitt liv. Det finns så väldigt mycket roligt som man kan göra. När ska jag hinna rädda världen och ta OS-guld? När ska jag få nobelpriset? När ska jag finna botemedlet till cancer? När ska jag hinna köpa mitt abnormt stora hus och rusta upp det? När ska jag hinna gifta mig med Harry Potter? När ska Harry Potter hinna göra slut med Ginny Weasly?

En vacker dag skall jag sätta mig ned och fundera. Fundera och tänka på vad jag vill göra och vad jag vill ha ut av mitt liv.
Helst av allt vill jag köpa en flygbiljett till första bästa ställe och sedan låta hjärtat styra mig resten av tiden. Bara försvinna bort för ett tag. Göra det jag känner för och inte låta mig styras av andra. Men det får bli någon annan gång.

Dagens låt: Nick Cave- Into my arms


And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true
But if I did I would summon them together
And ask them to watch over you
To each burn a candle for you
To make bright and clear your path
And to walk, like Christ, in grace and love
And guide you into my arms



//Elin


Kommentarer
Postat av: Anonym

men elin varför gör du inte det, vad är det som

hindrar dig? om man inte vet eller vill veta vad

som ska hämda så fly ett tag, och samla krafter!

2008-08-04 @ 23:07:31
Postat av: therese

Inte för att vara sån, men du lät just som en av de vi känner...

Postat av: ena

VARFÖR AVSLÖJAR DU HANDLINGEN I HARRY POTTER?!?!

2008-08-06 @ 19:23:10
URL: http://eenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback