Gone biking. Drunk.

Nu vänder det. Jag känner det i min högra lilltå. Lägenheten är klappad och klar och allt som behövs göras nu är att frakta upp min garderob och mina skivor, sen är jag good to go. Och jobb, det kan med vara bra att ha.

Min kära vän Anna har varit hemma de senaste dagarna. Vi har utnyttjat tiden och vaknat tidigt för att powerwalka nästan varje dag. Vi satsar på Eksjö 2009 och beach 2010. Det kallar jag framförhållning det! 21 november smäller det. Nu har hon till och med sin mors välsignelse.

I helgen hade vi reunion med nästan hela tjejgänget och sommarens sista kväll tillbringades hos Maddelito. Vi åt och vi drack och sedan bestämde vi oss för att göra staden osäker. Men roligt hade vi. Målet är att träffas en gång var sjätte månad. So far so good, en grillkväll på sommaren när alla är samlade och sen den obligatoriska juldagsfesten.

Igår bjöd jag hem kära Sp3 på tisdagsfika men det blev bara sju personer. Idun hade bakat en rulltårta som tog slut innan alla hade hunnit få. Dannyboy flyttar snart ifrån oss och han fick ett aktivitetsset ifall nollningen tråkar ut honom och nudlar för hans överlevnad.

Idag har jag en ladda-upp-batterierna-dag och hittills har jag gjort i princip ingenting. Jag tänkte börja packa ner mina saker men vet inte vad jag ska ta med mig. Min mor ringde mig igår och berättade att jag har fått en koffert. En amerikakoffert som skulle slängas eller säljas men hon räddade den åt mig. Kan man släpa på en koffert på Swebus Express? Det hade gett mig lite Harry Potter- känsla. Iallafall om jag förhäxar en duva och döper den till Hedwig. Johannas fluff kan räknas som Ron's röda hår. Det är lika utmärkande. Och Therese får vara Hermione. Ena är. Ena är Ena. 

Dagens låt: Sweet- Ballroom Blitz

Oh, yeah, it was like lightning, everybody was frightening
And the music was soothing, and they all started grooving

Oh yeah, it was electric, so frightfully hectic
And the band started leaving, 'cause they all stopped breathing


 
//Elin


Kommentarer
Postat av: therese

Jag trodde Johanna skulle bli Hermione, deras hår är ungefär lika stort och burrigt, men det är okej Hermione är söt och jag vill inte vara rödhårig :)

Postat av: ena

Haha! SUCKERS! Ni måste vara någon annan för att räknas. Jag är bara mig själv.

2008-08-14 @ 20:06:25
URL: http://eenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback