Saknad.

Jag hittade ett videoklipp på min mobil som jag ser på varje kväll. Det föreställer en man som frågar om jag är längre än min bror. Älskade älskade du.

Jag saknar att vakna varje lördagsmorgon klockan 08.30 av att du ringer.
Jag saknar hur du knyter upp skorna i trappuppgången för att det är lättare att nå skosnörena framåtlutad.
Jag saknar hur din spis luktade bränt varje gång vi kokade te för att den användes så sällan.
Jag saknar hur du sprang med din rullator och kallade den för din Mercedes.
Jag saknar hur du gick upp till ICA två veckor efter din 100årsdag för att byta ett utgånget köttbullspaket som hemtjänsten hade köpt åt dig.  
Jag saknar hur du hade gröna fingrar och pratade med dina växter.
Jag saknar hur sur du blev på dig själv över att du slog ner en glasprydnad när du ramlade.
Jag saknar att du alltid hade lösningar på alla problem och hur allt kunde lösas med lite tejp.
Jag saknar hur otroligt stolt du var över mig och min bror.
Jag saknar hur du undrade om alla människor verkligen kunde ha ett ärende till ICA och varför alla var där just den dagen du skulle handla.
Jag saknar hur du älskade wienerpecan och smörgåstårta.
Jag saknar hur du sparade alla tidningsartiklar om oss utan att vi visste om det.
Jag saknar hur du sparade allt inslagningspapper och allt paketsnöre du någonsin fått.
Jag saknar att du sjöng "Du gamle zigenare" vid matbordet varje helg.
Jag saknar din charm, ditt skratt och ditt leende.
Jag saknar dina kramar varje gång det var dags att åka hem.
Jag saknar dig.

Dagens låt: Coldplay- Fix you

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

//Elin

Kommentarer
Postat av: EmelieNS

Vilket fint inlagg, elin! tanker pa dig, maste vara jatte jobbigt! ta hand om dig !
pussochkram

2008-04-20 @ 05:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback