I dag skulle jag kunna dö lycklig

Det är helt underbart när allt verkligen stämmer. Jag glömmer tid och rum men samtidigt är jag så ofantligt medveten om mig själv. Solen ger mig mer energi än någonsin. Det är ingen skillnad för mig som alltid är ute och får underbar energi, men nu kryllar det verkligen med folk som annars gör alla möjliga andra saker förutom att vara ute. Alla går ut så fort det blir lite sol. Jag klandrar inte de som bara är ute när det är sol, men utan regn skulle vi inte kunna uppskatta solen så mycket som vi gör i dag. Det är helt underbart iaf. Känner nu att denna sommaren kommer nog upp i klass med 06. När min underbara vän hade varit från mig ett år och vi umgicks varje dag i tre månader. Att inte träffa Elin då känndes konstigt. Nu har jag vant mig, men tacka vet jag telia student. Gratis samtal och direktrapportering från staden som ligger i ide året runt. Iaf om du är 20 år och bott där hela ditt liv. Men åter till solen. I helgen var jag för första gången på Tylösand. Visst var fint men vägen dit var inte helt tokig heller. Närmare bestämt helt fantastiskt vacker. Klippor som kommer vara underbara att hoppa från i sommar, härliga sandgropar att mysa i när solen skiner och helt underbart fint vatten som kommer svalka min kropp ett antal gånger denna underbara sommar. Om det är sol några gånger vill säga. Annars kommer jag underhålla mig själv ändå ute vid havet.

Livet på Bolmens har förändrats. Folk grillar överallt, den blåa studsmattan är mer populär än någonsinn, folk är glada och skrattar hela tiden! Jag är lycklig som får vara med om detta. MIn uteplats kommer jag hänga mycket på kan jag tala om. Jag sitter ute i min stol på min lilla altan, har pilotisarna på mig och bara njuter. Får många avundsjuka blickar och kommentarer av de som inte har någon dörr direkt ut i det fina vädret. Nu i skrivandets stund kommer det rök från en grill. Visst, det kommer förhoppningsvis bli regnoväder ett antal gånger innan den riktiga sommaren kommer men den energi jag har fått nu de senaste dagarna är helt underbar! jag har skrivit ordet underbart många gånger nu men vet inte vad jag ska säga annars. Stämmnigen är så bra så det är svårt att förklara. Sommaren 08 kommer bli grym, det känner jag i min lilltå.

EnN till anledning förutom stämmningen, naturen och troligtvis den underbara solen som kommer skina i sommar finns det en till anledning till att jag är lycklig. Det har ringt sex personer som vill att jag ska jobba hos de i sommar. Ska på intervju på fredag men hon sa i princip att jag fick jobba där. Det kommer bli kalas. Here i come hemtjänst på cykel! Att få vara ute är det bästa som finns! Spara på pengar till bensin och farliga utsläpp åt naturen vill jag vara med om. Tacka vetja en platt stad. Detta ät inte möjliget på alla ställen men att det finns här är ju kanoners! Hur kul är det att sitta i en varm bil utan ac en solig het sommardag? Inte så kul skulle jag tro. Men hoppas det går bra på fredag iaf. Önska mig lycka till!

Jag vet inte vad som skulle kunna göra mig deppig nu om jag ska vara ärlig. Finns inte mycket saker som skulle kunna bli bättre i mitt liv nu. Min underbara Klara ska dock flytta från mig, men veta att jag har en sån vän betyder väldigt mycket. Fick se henne sjunga i kyrkan i söndags föresten. Det var fint, tycker om dig!

Sen kommer min pepparkaksbruna syster hem på torsdag. Ska bli så kul att få höra alla tokigheter hon har varit med om. Men om jag bättrar på min bränna nu och tills jag kommer hem på tisdag kanske jag inte ser ut som ett lik. Sanningen är att mina fräknar har börjat titta framredan! Det är ett stort steg mot sommaren!

Det är ett lyckligt inlägg som ni kanske förstår, tvärt emot vad kära vännen skrev precis innan mig här. Men min och Elins blogg är precis som livet självt, Det finns upp och nedgångar. Även om skolan är en pain in the ass nu så försöker jag se allt positivt! Det tycker min omgivning om, så varför se sur ut när du möter någon? Titta på personen med ett leende i stället så lovar jag att personen du möter kommer bli glad även om den inte visar det!

Avslutningsvis vill jag säga att jag är glad att jag valde Halmstad att bosätta mig i, det blir bara bättre och bättre! Ha det bra kär vänner! Sväva lugnt! //ANNA

Kommentarer
Postat av: madde

Du är en sådan glädjespridare anna! i love you! Och du, hade exakt den där känslan igår också, att sommaren 08 kommer att bli kanon! kram

2008-04-24 @ 10:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback