Grow up.

23 riktiga skoldagar kvar, 40 vanliga dagar.
Jisses.
Om 40 dagar springer jag ut på trappan och rakt in i en värld där jag räknas som vuxen och gammal i gemet.
Vuxen blir man när man är myndig, så egentligen har jag varit vuxen 1 ½ år.
Gammal däremot, det blir man när man får ryggont och har problem att komma ur sängen, när ens skolkamrater tror att man är lärare, och när man är den enda i klassen som varit med på den gamla goda tiden då man fick gratis skolmaterial.
Allt var bättre förr.

I onsdags försvann min kalender och jag låg nästan sömnlös. Jag oroade mig fruktansvärt och engagerade hela min klass, bibliotekarierna, vaktmästare och hela samhällsinstitionen, men ingen kalender i sikte. På kvällen kommer jag hem och upptäcker att min mor har lagt undan den. Först trodde jag att det var min stalker, vilket hade varit troligt då även Enas usbminne stulits och min stalker även stalkar henne. Comprende? Men snälla Mr Stalker, om du verkligen vill prata med oss, lämna en lapp.

I veckan har diverse lärdomar gjorts, är man moderat och har sociala åsikter får man inte vara med i partiet. Dessutom har jag numera full koll på moms, skatt och bostäder.
Hej vuxenvärlden!

Dagens låt: Lynard Skynard- Sweet home Alabama

Sweet home Alabama
Where the skies are so blue
Sweet Home Alabama
Lord, I'm coming home to you
Here I come Alabama



//Elin


Kommentarer
Postat av: ena

Jag hatar stalkers.

2008-04-12 @ 16:33:43
Postat av: Jo

Lillavännen det låter som om lite panik finns där ;) Allt kommer gå superbra och du komemr inte ha ngra problem med vuxenlivet även om jag vill lova att det inte är så vuxet. har en idé, vi akn planera in kent i gbg den 25 juli(tror jag)! Lite som på den gamla goda tiden, right?! Du och jag och Sara! Åh, jag vill verkligen. Syrran har fått sitt körkort nu föresten, hur går det med ditt? Jag gissar på attd et inte är så långt kvar, am I right? Tycker helt klart att vi ska planera sommaren, kan väl höras när jag har fått schema och så, lättare att planera då utan att behöva göra om allt ;) OCH jag VILL veta vad du ÖNSKAR dig i STUDENTPRESENT, please! Pusspuss min söta lilla stora vän =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback