Good day.

Jag vaknade imorse och det var klarblå himmel och strålande sol. Sådant där väder som gör att det spritter i hela kroppen och man vill inget hellre än att springa runt i för lite kläder och få en vårförkylning. Det är dagar som den här som gör våren underbar. Synd bara att jag inte njöt till fullo imorse när jag vaknade då allt som snurrade i mitt huvud var säkerhetskontroller och hastigheter. Men bra gick det och idag har jag inte pluggat inför det nationella provet i svenska imorgon. Istället har jag kört bil, köpt bananer, hämtat föräldrar, köpt vindruvor och lämnat icke-föräldrar.

Imorgon infinner sig något slags kaotiskt lugn då det endast återstår 15 skoldagar av hela min gymnasietid. Tiden räcker inte till för allt som måste göras innan det är dags att ta på sig de vita kläderna och den vita mössan.

När jag är glad lyssnar jag på bra glad musik. När jag är ledsen lysnnar jag på bra ledsen musik. När luften känns så där extra tunn och solens strålar värmer i den kyliga vårluften, då lyssnar jag på bra musik. Bra musik med bra texter, sådana där låtar där man hör vad personen sjunger, rent och klart, högt och lågt. Ett virrvarr av bra toner och melodier och allt blir ett potpurri av bra:ighet.

Dagens låt: Nina Simone- Here comes the sun

Little darling, the smiles returning to the faces little darling,
it seems like years since its been here
here comes the sun, here comes the sun and I say its all right



//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback