Cut Glenn loose.

Jag har haft den bästa helgen på länge. I fredags tog vi en tidig buss till Göteborg och köpte balskor, studentklänningar och Glenn. Glenn är en anka som vi gav bort som födelsedagspresent. På kvällen begav vi oss till Sveriges regnigaste stad på en väldigt gemytlig filmkväll. Vi kom dock dit och möttes av ett något surmulet gäng då våra "2 minuter bort" i själva verket var en bilresa och 40 minuter bort. Stoltast är jag över min kungt snygga fickparkering. Kvällen blev bra när jag fick lägga händerna på musiken och trance/technon-what ever, försvann och Lee Greenwood och Guns n' Roses fick ta plats. Framåt natten blev sällskapet trött och vi körde hemåt.

Igår vaknade jag, gjorde absolut ingenting av det jag skulle gjort men införskaffade mig istället en icke-befintlig solbränna. När klockan blev mycket och jag blev sen gick/sprang jag till Grönbyxan och skulle backa ut hennes bil. Tills jag inser att hon har en felvänd växellåda och mina skor är förstora. Hur löser man det? Jo, Johanna växlar hela vägen till festen och jag kör barfota. På plats möts vi av ett glatt gäng klasskamrater och ett ännu gladare födelsedagsbarn. Glenn uppskattades mäkta av alla! Studentsång, studentdans, fader Abraham och dåliga ordvitsar gör en lördagskväll fulländad. Tidig söndagsmorgon kom jag hem efter mycket cruisande. Hur viss lyckas stå på benen och inte falla ihop i en liten hög mitt i vägen är ett mysterium. Natten slutade med en promenad med Ulricehamns svar på Goliath fast med Davids kropp, Busan-the one and only.

Idag vaknade jag av att Sara ringer och undrar vart jag är. Jag hade stängt av alarmet och sovit till kvart i tolv. Ner till stan kom jag något nyvaken och sliten men det var det värt. Bland det bästa med vänner är att det inte spelar någon roll om man så ses en gång i halvåret  som varje dag för man har fortfarande lika roligt när man väl träffas. Ännu roligare blir det när man kan uppdatera varandra på allt som händer men inser att man redan vet allt för ansiktsboken existerar och där får man reda på allt, oavsett om man vill eller inte.

Nu skall jag slurpa te och borsta tänderna. På återseende gott folk!

Dagens låt: Kenny Loggings- Footloose

Please, Louise
Pull me offa my knees
Jack, get back
C'mon before we crack
Lose your blues
Everybody cut footloose

//Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint elin! Du är bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback