Ångest är min arvedel.

Om 53 dagar står jag i en vit klänning och en vit studentmössa redo för att möta världen. Om jag överlever fram tills dess vill säga.
De närmsta två veckorna skall jag hinna med:
-Samhällsdebatt
-Samhällsprov
-Fördjupningsuppgift, samhäll
-Idrottsarbete
-Spanskaprov

Och om exakt två veckor ska vårat projektarbete vara färdigskrivet, färdigsponsrat och ärdigplanerat.

När skall jag hinna göra allt annat?
Hitta det sista till balklänningen.
Träna.
Studentkläder.
Leta lägenhet.
Leta jobb.

Andas.
Sova.
Äta.
Det får bli en annan dag. En annan vecka. Ett annat liv.

Det jag vill säga är att jag är bitter, sur, irriterad och frustrerad.
Inatt gick jag upp klockan 06.00 för att läsa till ett prov.
Jag har inget liv för tillfället, det har bara slutat existera.

Dagens låt: Nationalteatern- Ge mig mitt liv nu!

Nu är jag ung
Hela mitt liv
känns som en väg utan slut!
Det spritter i varje muskel
och hjärnan känns så klar
Ge mig mitt liv
Ge mig mitt liv nu!


//Elin


Kommentarer
Postat av: Jo

Lillagumman! Ta ett djupt andetag, fokusera, brygg en stór kanna the och sätt igång. En sak i taget och skriv en lista, bock av varje sak när den är klar så ser du ett slut på det hela. Jag lovar det komemr gå bra, du är bäst och jag saknar dig ngt fruktansvärt! =) Pussspussspuss

Postat av: ena

ert projektarbete försvann inte iaf!

2008-04-03 @ 21:26:10
Postat av: therese

Jag har brutit en nagel så jag kan inte känna någon sympati, endast smärta just nu.

2008-04-03 @ 22:33:11
URL: http://theresecarlsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback