Tisdag.

Jag kunde inte sova inatt.
Jag läste ut min bok, så nu ska jag läsa "Drapert med diamanter".
På norska.
Det visade sig vara en tantsnuskbok, men det förstod vi inte förren Ida förklarade en del norska ord för oss.

Igår hade vi en alldeles egen dag, och fick celebert besök.
Renata C var intressant, jag vill med paddla runt USA.
Professorn var helt okej.
Men Kristian Luuk var kanon.
Tydligen är det inte okej att springa fram och slicka Luuk i örat.
Jag önskar att ni kunde sagt det tidigare.

Jag är inte så uppmärksam på när folk kastar godis.
Men det är bara för att jag tror inte på att någon med vilje kastar godis på andra, utan att Johanna och Ena helt enkelt tappade en halv påse stenhårt i mitt bakhuvud.

Idag fyller en person i min klass år, och han tror att jag har något planerat.
Men här i livet får man inte bara ta och ta och ta.
Man måste vilja ge och ge och ge.
Fast något litet hade vi ju faktiskt planerat, fast det står i min bokhylla.

Grönis och jag är inte så produktiva.
Vi försökte skriva och tänka på samhällen.
Men blev upphållna, och tyckte det var mycket roligare att tala obegripligt och skvallra om våra medmänniskor.

Snart ska jag ut och övningsköra, dock bör en förälder komma hem först.
Ibland kör jag som en gudinna, när jag väl vill.
Men oftast kör jag som en medelmåtta.
Ibland även dåligt.
Fast det är okej, för jag har snart testlektion.

Dagens låt: I'm from Barcelona- We're from Barcelona

We'll aim for the stars
We'll aim for your heart when the night comes
And we'll bring you love
You'll be one of us when the night comes


//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback