Back on track.

Kom hem från ett skotskrutigt land igår kväll.
Veckan har varit underbar, tack SP3+ NS3 för det!
Hur vi har orkat upp varje morgon är en gåta för mig.
Vi har varit rejält svaga.
Här kommer en kort recap på vad vi egentligen sysslat med:

I måndags åkte vi till den otroligt härliga staden Edinburgh, där vi hade ångest över att träffa en del skottar, och försökte göra oss av med dessa på bästa sätt. Det lyckades dock inte, vilket resulterade i en del onda blickar.
Dock medförde dagen 2 nya skivor, the Fratellis samt har hittat sin plats i min bokhylla.
Kvällen tillbringades på Crystal.

På tisdagen var vi i en domstol och lyssnade på när folk dömdes.
Det fortsatte med världshistoriens kortaste samt sämsta guidade tur någonsin, på 24 minuter betade vi av ett universitet som grundades för flera hundra år sedan.
Kvällen tillbringades på Crystal.

Onsdagen innebar ett besök till- damdidam- North Berwick, en by 2 timmar bort från Glasgow. Där skulle vi återigen träffa våra skottar, jag, Johanna och Nils var frivilliga på att stanna hemma från det, men det godtogs inte hos våra lärare. Dumt tyckte vi.
Kvällen tillbringades på hotellet, där en del hade kul.
Väldigt kul.
Tydligen blir jag lik Britney Spears/ Paris Hilton när jag har keps på mig.

Dagen innan hemfärd spenderades i Glasgow då vi äntligen fick upptäcka den staden.
Rufus Wainwright samt the Verve kom i min ägo.
Kvällen tillbringades på hotellet.

Fredag morgon och time att åka hem.
Johanna och jag letade som djur efter våra mycket viktiga nyckelkort.
Vi hade fått stränga order om att inte tappa bort dem, och på morgonen när vi vaknade var de såklart borta.
Senare fick vi reda på att de försvann någonstans under natten då rummet fylldes med människor, handfatet emd urin samt sängbesök.

Saker som sagts den här veckan har varit följande:
"Brrrr, brrrrr, kommunistvodka... brrrr."
"Jag är så svag"
"Allt jag saknar nu är de skotska slotten"
"Tory, tory Hallelujah, when the blue revolution comes!"
"Serrijöken"
"Johanna, ett bowlingklot!"
"A Carling, darling"
"Cheers mate!"

Samt mycket mycket mer, men det är barnförbjudet och jag är för pryd.

Älskadeälskadeälskade farfar fyllde 100 idag.
Han var glad, och entutiastiskt, exalterad och upprymd.
Han var söt som vanligt, och glad över att få bestämma maten.

Dagens låt: the Verve- the Drugs Don't Work


Like a cat in a bag, waiting to drown
cause baby, ooh, if heaven calls, Im coming, too
This time Im comin down
Just like you said, you leave my life, Im better off dead

Now the drugs dont work


//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback