Dagen innehåller ilska.

Det har varit en jobbig dag.

Posten bör heta posten, inte OKQ8 och definitivt inte ICA.
Jag skulle hämta ut en väldigt bra biljett, men upptäckte när jag kommit ner till "posten" att "Nej vi är dumma, vi lurar oskyldiga barn, vi sätter upp en Posten skylt som säger att vi är Posten men egentligen är vi ingen post utan en vanlig bensinmack."
Who cares om ni är ATG-ombud eller inte?
Jag vill kunna hämta ut biljetter och paket och brev och köpa frimärken på en utvald plats. I min barndom skedde detta på Posten men inte nu längre.
Nu ska man springa kors och tvärs, och fram och tillbaka bara för att inse att man inte har bokningsnumret med sig.
Jävla Posten, allt är ert fel.

Och alla 91:or borde uppfostras.
Man slänger inte knäckebröd på golven.
Man skäller inte ut bibliotikarien.
Man stökar inte ned.
Man går inte på led i korridorerna, högertrafik gäller.
Man har respekt för äldre- alltså mig.
Jävla 91:or, allt är ert fel.

Förövrigt har jag alltid gillat vintern, men nu börjar jag ändra mig.
Det gör ont.

Förövrigt är jag arg på annat, och jag orkar inte mer.
Jävla post.
Jävla ungar.

Förlåt för att jag svär.


Dagens låt: Lars Winnerbäck- Innan mörkret faller

innan mörkret faller
vill jag reda ut några saker
inga rätt och inga fel
vill jag öppna för en vapenvila
du har din och jag har min del

jag har förlorat dagar och ett hopplöst år
jag har trampat upp stigar där gränserna går
och du blir aldrig en vän igen
en mot en
tills morgonen kommer
ja till morgonen kommer


/Elin


Kommentarer
Postat av: therese

Haha, du skriver så sanna saker jämt elin! Dessa 91:or!

2007-10-10 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback