Två galna dagar och en älskad Lasse.

Igår klockan 11 knackade det på mitt fönster och vi begav oss.
Vi skulle till en dålig trafikstad med snygga killar.

På vägen nu körde vi på en katt.
Såklart inte med mening, men katten kom bara springande rakt ut i vägen, ungefär som om han hade dödslängtan.
Klart vi vände om och sa till, men vi tror att katten antingen tappade ett ben, eller bröt det.
Jag tippar på tappade.
Sen höll vi på att köra på tanten till katten med. Alltså ägaren.
Det hade varit tragedi.

Efter mycket om och men, telefonsamtal, enirokartor samt bussförseningar parkerade vi och möttes av Anna.
Eftermiddagen spenderades på en pizzeria som förövrigt inte uppfyller lagen med toaletter på restauranger och dessutom är deras starka kebabsås tomatsås, deras milda sås obefintlig och kebabköttet oskuret.
Ett besök på mtrorna resulterade i bland annat en kofta samt en stol.
Koftan är min, men stolen är Sofias.
Vi funderade på att tjäna ihop pengar genom att erbjuda gamla tanter och trötta föräldrar "en sitt- 10 kronor".
På endast en sitt hade hon då tjänat ihop stolens värde. Det är business det.

Höjdpunkten för kvällen var Winnerbäck.
Jag kan inte beskriva det, men han var härlig.
Bäst på hela kvällen var allsången när han ger upp, skiter i allt och bara ler.
Han är grym, den där Lars. En sån skulle man ha.

Förövrigt är jag bitter som vanligt, eller för att citera Anna:
"Om jag skulle beskriva Elin med tre ord skulle jag säga, bitter, okänslig... och smal!
Men jag tar det som en komplimang.
Är man bitter är man åtminstonde inte sur.
Och det är ju ett plus.

Natten blev lång med hemlagade scones, kladdkaka samt Poltergeist.
Dessutom ägnade vi lång tid åt att högt och tydligt förklara för Sara att hon hade gått miste om en magisk kväll med en leendes herre.
Huruvida Adam Brody tror att vi hade en väldigtväldigt vild natt, eller bara hyrt in ett halvt zoo låter vi vara osagt.
Men snygg, det tror vi att han är.

Hemfärden blev galen.
"Alla vägar bär till våthult"
Vi körde fel som vanligt, vi fikade på Gösta's, vi dansade i bilen, vi skrattade och vi hittade en strandad man.
Tack för två galna dagar.

Dagens låt: Lars Winnerbäck- Hugger i sten

Jag dricker glögg
Med balkong dörren öppen inatt
Jag är så trött på alla mail och koder
Jag vill ha dig här på riktigt inatt
Och suga liv ur din halspulsåder
Ja för en doft av sommarens sista dagar
När vinden blåser in ifrån England


Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur

//Elin

Kommentarer
Postat av: Grönis

Studentlåtar, ja... Jag är snart uppe i en A4-sida med förslag. Vi kommer vara tvugna att stanna kvar på det där flaket i dygn.

2007-11-02 @ 14:22:05
Postat av: Tove

Åh, den där Lars är nog min favoritmänniska... Spelade han Kom Änglar?

2007-11-04 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback