Sveriges fulaste dialekt.

Jag sitter och skriver en grovplanering för vårt idrottsarbete och känner mig mer vilsen än någonsin. Dessutom tror de flesta att jag har någorlunda koll på sådant här, vilket jag borde ha, men så är inte fallet och det krävdes många genomgångar för att jag skulle ta till mig vad som räknades och vad som inte räknas.
Jag har gått från 8 träningspass på en vecka till 4, yes! Seriositeten är på topp!

På svenskan höll jag på att kissa ner mig av skratt. Men jag var inte den enda. Vår lärare skulle härma gnällbältet och citera en dam som utnämnt sin egna dialekt till Sveriges fulaste med orden "Meeen hööör du iiinte? Jag brääääker juuuu!"

På torsdag ska vi spexa, vilket innebär att min något flummiga klass kommer vara ännu flummigare. Hur detta skall fungera vet jag inte, jag tror inte någon vet egentligen.

Utöver skratt i skolan och argumentationer för eller emot spexet innehöll dagen ett stycke catfight.
Jag och Ebba rök ihop hejvilt idag. Över vad?
Björn Gustafsson.
Tydligen är jag inte den enda som planerat att gifta mig med honom och nu må bästa kvinna vinna, alltså jag.
Ebbas argument för att hon skall vinna: Att jag är för gammal.
Mitt argument för att jag ska vinna: Hon är för ung och jag i en alldeles eminent ålder för giftesmål och dessutom vill han inte ha någon 4 år yngre upplaga. Hoppas jag.

Framöver ber jag er ha förståelse för att jag är sur/grinig/osocial och allmänt otrevlig.
Fram tills jul skall jag ha klarat av följande:
Psykologiprov
Valfritt psykologiprov
Samhällsredovisning
Svenskaprov
Svenskabok
Filosofibok
Teoriprov OL
Idrottsarbete
Spanskaprov
Spanskahäften
Religionsarbete

Protokoll
Projektarbete
Återigen ber jag hemskt mycket om ursäkt på förhand att jag har mord i blicken och kort tonfall fram tills jul. Ibland är det tillåtet och I don't give at rats ass just nu.
Perdón.

Dagens låt: Joan Jett- Bad reputation

I don't give a damn
'Bout my reputation
I've never been afraid of any deviation
An' I don't really care
If ya think I'm strange
I ain't gonna change
An' I'm never gonna care
'Bout my bad reputation


//Elin

Kommentarer
Postat av: Ena

Vem är Björn Gustafsson?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback