"Facket går i princip ut på att jag säger Nej! och arbetsgivaren säger ja."

Det regnar ute och jag fryser så jag skakar.
Dubbla koftor, raggsockar samt té tinar ändå inte upp mig.

Jag städade huset igår för att mamma skulle ha möte idag.
I onödan.
Någon fick magsjuka och jag hämnades genom att äta upp en av deras avocados.
Till min förtret var den redan dålig och brun.

Dagen har som alla måndagar är, varit seg.
Jag gick upp halv sju och kom inte hem förrän 15.
Tilläggas måste att jag har haft 30 minuters lektion sammanlagt under dagen.
30 minuter.

Första dagen efter ett lov bjuder alltid på lite spänning. Man får reda på vad alla andra gjort under lovet, man pratar igenom de gemensamma sakerna man gjort och njuter av det fakutm att nu är det snart jullov.
Tyvärr varar bara stämningen i sisodär 10 minuter och sen är man återigen trött på det.

Hur som haver finns det alltid saker man kan reflektera över.
Som att vår lärare har rakat av sig håret.
Eller som att Tommys lila skjorta ser lite gay ut för att den glänser.

Dagens låt: Radiohead- No surprises

This is my final fit,
my final bellyache,


with no alarms and no surprises,
no alarms and no surprises,
no alarms and no surprises please.

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback