Schweiz!

Hej, nu är jag borta! Fast det känns som att jag är hemma! =) Mina underbara vänner är precis som vanligt! Helt underbara! Så här var min resa.

Mor skjutsade mig till Säve där jag fick sitta ett bra tag. Fats planet lyfte ändå tio minuter tidigade än vanligt. Det var typ 30 personer på planet bara. Fick ingen stolsgranne att prata med. Öronen smärtade inte allt för mycket på nervägen så det var bra. Roade mig med att titta på Kalle Anka, då kom jag att tänka på Billy helt plötsligt! =)

Sen landade jag halv tre i Berlin på Tegel. Där skulle jag vara tills kvart över sju. Ganska så drygt. Gick tio varv runt flygplatsen, läste bok och lyssnade på underbara Winnerbäck. Då gick tiden ändå inte så sakta.
Denna gång fick jag inte heller en stolsgranne. Eller iaf inte jämter mig. Satt på fönsterplats båda gångerna. Fick se min kära vaniljglass igen! =) Fick en fralla och Cola på båda flygturerna så jag överlevde!

När planet kom till Zürich fyrtio minuter efter den planerande tiden började jag skaka nästan! Längtade så efter mina vänner! Var orolig efter att mitt bagage inte skulle komma med eftesom jag inte behövde checka ut det i Berlin men väskan kom rullandes på bandet. Då småsprang jag till utgången och där står de, Willy och Billy med en lapp där det stod Anna och en glad gubbe =). Fick inte krama om de direkt för Billy tog ett kort. Men fint blev det! Sen slängde jag mig i deras armar! Underbar känsla! Inte träffat de på fyra månader. Ändå kännde det som att jag träffat vännerna nyss. Blev köp av tågbiljett och sen lite fika. Mycket prat så klart. Blev uppraggade av två killar. Men vi tackade nej till det erbjudandet! =)

Tåg sen "hemåt". Då tog jag fram två påsar. Efterlängtade påsar. En med massor med Karamellkungen godis och en med massvis med olika nötter! Kvällen var räddad. Emelie fick godispåsen med sig för i natt har jag sovit hos Willy. Hon fick den som tröst! =)

I dag fick jag gå upp och äta frukost klockan sju med barnen och Willy om jag ville men jag tackade nej och gick upp åtta i stället. Ingen vila här inte. Det kan jag göra i graven. =) Sen har vi gått promenad. ¨

ELIN JAG HAR HITTAT VÅRAT HUS! MUMMALAINEN SÄGER JAG BARA! HAR KORT PÅ DET! DET SKA VI HA! =)

Nu ligger Willy och vilar. Jobbet är tufft ibland. Annars har det inte hänt så mycket. Är bara såå glad över att få vara här! Ska se om jag kan spendera lite pengar också! =)

I kväll skulle vi till nån som heter nåt. Minns inte, där skulle vi ha lite trevlit iaf. Ska bli mumma. Träffar inte Billy fören klockan sju i dag. Många timmar. Fast jag har ju Willy! (L)

Nu ska jag nog väcka Billy så vi kan fixa lite mat! Ha det underbart där hemma! /ANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback