Min så kallade mördarfågel i badkaret.

Idag har varit en rolig dag.

Morgon inleddes med en lite lätt försovning på 30 minuter.
Men det gjorde inget, då vi skulel ha frukost gemensamt idag på träningen. VIlket resulterade i att jag helt plötsligt låg före i tidsschemat, även med försening.
Ibland lönar det sig att vara lat.

Första lektionen innebar frukost i gymmet, och kubb.
Frukosten var mysig.
Jag hade med mig smörgåsar, youghurt som påminde om barndomen, vindruvor och en termos med te.
Sofia hade med sig en brödkniv och plastglas.
1-0 Sofia.
Efter frukosten spelade vi kubb.
Mitt lag förlorade, men det berodde mest på att min formtopp kom i slutet av spelet, vinden som blåste kuling samt Rebeckas jacka.

Resten av dagen flöt på bra.
Deeptalk om smutsiga tallrikar, pappersförbrukning och killmiddagar.
Sedan föreläsning med en plötslig uppenbarelse om varför vissa är som dem är.
Vattenkrig med SP3.<3<3
Och promenad hem med en mufare.
Det kan ju nästan göra vem som helst glad.

Jag har ända sedan jag kom hem idag hört ett konstant pipande.
Och jag har precis insett vad det är.
Jag har en fågel i badkaret.
Jag hade en livs levande fågel i badkaret.
Tills Oskar kom och visade vad det var.
Det var fönstret.
Som gnisslade.
Fuck.
There goes my macho-ness.

Det har hänt tre märkliga saker idag.
1. När jag skrev Oh Nej på msn, sjöng Red Hot Chili Peppers: OH NO
2. I skrivande stund sjunger Sister Hazel no,no,no.
3. När jag läste one,two,three, four på en blogg, sjöng Sister Hazel: one, two, one, two, three, four.
Coincidence? I don't think so.

Idag kommer Anna hem.
Mummalainen.

Dagens låt tillägnas en hejare på spanska, no te preocupes, yo-yo with the flo-flo.

Dagens låt: Freestyle- Vill ha dig

Ni har gått i samma klass i snart ett år
Han/Du har gömt sina/dina känslor så gott det går
men när du tittar på honom ibland så river du muren
som han byggt upp


Ni går inte i första ring, men han fattar ingenting
Han borde lyssnat bättre men vad ska han ta sig till
när det enda som han tänker på är din mjuka kropp
som kanske kan bli hans
Han vill, åh!


Vill ha dig i mörkret hos sig
tiden den stannar när ni rör vid varann
Åh, han lättar, han flyger, han svävar fram
låt det aldrig ta slut

//Elin

Kommentarer
Postat av: Grönis

Först och främst: UY! UHHHHH! Det är sådana här saker som får mig att överväga feminismen och mansskatt.

Och oj, för din panik över det animaliska fönstret.

2007-05-15 @ 21:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback