London baby, yeah!

Snart bär det av.
Några dagar med Londongänget.
Mummalainen.
Vi ska fika på något utav Englands 471 Starbucks.
Hej kaffeberoende!
Vi ska gå på museum, och äta lunch i Hyda Park.
Vi ska gå på musikal.
Vi ska leka ultraturister genom att ta kort på Big Ben.
Jag vill ställa mig i kö och knacka på dörren till 10th Downing Street.
Det vore annorlunda.
Vi ska ha tokigt roligt.

Igår var en bra, dålig samt stressande dag.
Nästa vecka har jag inget liv.
Måndagen efter det kommer jag skrika av glädje.
"Elmo velcomes you to Sweden".

Nu ska jag dricka en sista kopp svenskt te.
Innan det byts mot riktigt, brittiskt te.
Oh, you great United Kingdom. The home of the lovely tea!
Och så ska jag läsa lite naturkunskap.
Men det kan vi hålla tyst om.

Dagens låt:  God Save the Queen

God save our gracious Queen,
Long live our noble Queen,
God save the Queen:
Send her victorious,
Happy and glorious,
Long to reign over us:
God save the Queen.


//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback