Let's try something new, ok?

Nu ska jag göra något som går emot mina principer.
Förlåt.
Jag är sinnesförvirrad för tillfället.

Äger du en iPod?
Nej.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Max slickar mig i ansiktet varje morgon 06.00.
Sedan ringer klockan 06.30.

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Kallt? Jag använder flipflops om det är över 10 grader ute och inte regnar.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Ehm. Wallander i söndags.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa. Nej, youghurtöverdragna krispkuddar.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Buena Vista Social Club (Pino inspirerade mig)

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Mjölk, även om jag inte dricker det.
Eller jag gillar min egna varma choklad.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej.

När var senast någon stötte på dig?
Baren på Pluto senast.

Vad åt du senast?
Vetekuddar

Använder du huvtröjor?
Av någon konstig anledning, endast när jag grillar.

Kan du vissla?
Oh ja!

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
JA! En gång på dagis gjorde alla barnen olikfärgade flaggor och demonstrerade på världens flaggdag eller liknande. Jag hade gärna delat ut Toblerone under en demonstration dock.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Balder, Jukebox, Texas gigant och Titan.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det vet jag redan att dem gör.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, det gör väl alla.
Dock är jag nog den enda i Sverige som inte sett Mulan och som inte gillar Pocahontas.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Det beror väl på.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Old School- "You're my boy, Blue!"

Äger du några band T-shirts?
Beatles, ACDC, Kent.

När flög du senast?
I somras, från TX.

Läser du för skojs skull?
Jag bär med mig en bok vart jag än går, så yes.

Pratar du några andra språk?
Engelska och förhoppningsvis spanska efter 7, snart 8 år.

Har du gråtit offentligt?
Ja jo det har hänt.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Först önskar jag.
Sedan ser jag till att det händer genom mina planer.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Antingen fastnar det eller inte.
Det jag inte lär mig, är inte värt att veta.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej. Jag klarar inte av att ta blodprov, jag låter knappast någon främmande människa spruta in bläck i min kropp eller göra hål i den.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Jämställdhet ftw!

Kan du kasta macka?
Nej jag verkar vara den enda i familjen som inte har anlag för den egenskapen.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej men jag hade inte tackat nej till en resa.

Vad har du med dig in på bion?
En tröja eftersom jag alltid fryser.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Hm, det är nog tveksamt.

Gillar du att flyga flygplan?
Jo det är trevligt.
Fast det är roligast om man är flera.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Hm... Att personen vågar stå för sina åsikter.

När sov du senast på golvet?
Hos Ema, vilket blir någon gång förra året, still in TX.

Gillar du din boendesituation?
Mor och far tar bra hand om mig ja.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8, annars blir jag grinig.

Äter du frukost dagligen?
Ja, annars blir jag sur.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Allt som oftast, ja.

Vilken är din favoritfrukt?
Klementin, jordgubbar, smultron och hallon.
Fast det kanske är bär?

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Boy humbug!

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
19.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja jag gillar inte personer som skriver som krattor.

Tror du på liv på andra planeter?
Jag hoppas nästan att det finns andra människor, som kan rädda oss från den globala uppvärmningen.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Riktigt arg har jag inte blivit på väldigt länge, det blir jag bara när jag blir besviken på någon.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror inte att det finns en gud, men om det funnits en hade det nog varit en man.

Kommer du bäst överrens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag har lättare att bli sur på tjejer för allt onödigt tjafs.
Men vem som jag bäst komer överens med går inte att avgöra.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Elin efter gammelmormor/farmor.

Gillar du senap?
Nej inte sedan jag erbjöd mig byta varmkorv med min kusin år 1995 bara för att vi skulle kunna fortsätta köra och hon vägrade äta senap.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Bajsbajsbajs, du klarar aldrig det här", "Skärp dig för fan"

Sover du på sida, mage eller rygg?
Jag har inlett ett nytt sovsätt från och med lördag.
Numera sover jag med huvudet på den innersta kudden, men kroppen på den andra sidan.
Efterhand förflyttar jag mig till den högra kudden och drar upp benen och kryper ihop till en boll, för att så småniningom lägga huvudet på den högra kudden, kroppen på den vänstra sidan och pressa ihop ögonen.
När inte heller detta funkar lägger jag mig i mitten av kuddarna, och drar upp täcket till halsen.
Där somnar jag.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Jag vill gärna tro och intala mig själv att det är någon mystisk, halvmelankolisk karaktär, men många säger Phoebe från Vänner, och det gör mig inte direkt ledsen.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa och inte gör det?
Beror på om det är personen.
Annars blir jag nästan lite glad då jag finner det skrämmande att tala i telefon.

Vilka böcker har fått dig att gråta?
"Forget you had a daughter" gav mig kväljningar, "About a boy" gjorde mig illamående, och "Perks of being a wallflower" gjorde mig nere, för att sedan känna harmoni.
Men gråter gör jag väldigt sällan av böcker/filmer.

Tycker du att du är attraktiv?
Jag har en fast men ändå mjuk rumpa.

Vad är du allergisk mot?
En gång i tiden var jag allergisk mot citrusfrukter, och fick utslag mot socker.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej.
Eller jo, om skinkskivorna är tjocka.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Det vet jag inte.

Är det omoraliskt att vara otrogen?
Ja det är det.

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Nej det är det inte. Det är aldrig rätt att döda någon, hur arg man än är.
Men ändå gör människor det. Så jag antar att moralen skiftar från person till person.

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Det är din kropp och ditt egna val.

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Återigen, det är din kropp.
VAd jag tycker om det ska inte spela roll.

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Om någon gör det tycker jag att dem är dumma.

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
Vaddå acceptabelt? Hur kan det vara acceptabelt att någon mår så dåligt att enda utvägen är döden?
Vi lever i en, under omständigheterna bra värld. Bättre än många andra platser.
Att vi har så höga självmord/självmordsförsökssiffror är inte acceptabelt.

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Om det är personen i frågas vilja, så ja.

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Ibland krävs prioriteringar. Hur känslokallt det än låter, så ja.
Fast jag skulle nog hellre ge mitt liv, än låta den där enskilda personen dö innan, om så var möjligt.

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Det blir alltid konsekvenser av ens handlingar. Det måste man veta om.

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
I en sjukvårdsituation skall alla vara lika mycket värda, då spelar det ingen roll vem man är och vad man gjort.
Straffet får man i sinom tid ändå.

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Jag har krossat hakan i badkaret.
Jag har aldrig lekt/ägt en Barbie. Tills jag träffade Lauren.
Jag avskyr tyst tystnad.

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Att man tänker längre än vad ögonen ser.

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
En gång i tiden kallade mig alla i klassen Lelle.

Hur var du som barn?
Ständigt springandes utomhus, pojkflicka, den som alltid skulle överbevisa andra, brun, orädd.

Vad tycker du om fildelning?
Min åsikt går isär. Det är fel, men ändå rätt.

Varför bloggar du?
Det började som en parodi, men har utvecklats till en hatkärlek.

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Nej, vänskap är grunden för allt.

Vad kan man leva utan?
Mycket. Dokumentera allt du gör under en vecka, och räkna ut vad du använt dig av mest.
resten är onödigt skit.

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Det fanns, men försvann.

Hur ofta lagar du mat hemma?
Igår gjorde jag varma mackor. Det är det enda jag kan göra. Så det blir inte ofta. Nån gång om halvåret kanske.

Vad skulle du göra med ett friår?
Åka till de ställen som ödet ville.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Mexico är inte helt fel. "Sour Cream and Cheese Enchiladas with Mexican Rice".

Hur svarar du i telefonen?
-Hej det är Elin?

Är du pinsam på fyllan?
Jag presenterar mig för alla.

Vilken var din första konsert?
Alla otaliga festivalkonserter i Falun.

Hur ser folk dig?
Det är nog olika från person till person.
Jag hoppas att de som känner mig tycker om mig.
Resten kan gärna få ogilla mig.

Människa som gör dig enbart ledsen?
-

Människa som gör dig enbart glad?
-

Värsta känslan?
När man vet att någon mår dåligt men inte kan göra något.

Favorit tv-program?
OC och Gilmore Girls.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Umgås med alla som betyder. Göra saker som enbart är positiva. Äta mycket naturgodis.

När grät du senast?
I söndags på grund av geografin

Är du vidskeplig?
Nej.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Allt men ändå inget.
Jag är lycklig.
Men studenten hade jag väldigt gärna tagit.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Upplevelsen hade varit rolig, men uppmärksamheten- NEJ TACK.

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Sova med öppet fönster ensam.

Vart går din drömresa?
Snurra på en jordglob och peka- dit.

Vem är ditt drömragg?
Adam Brody. Om han kom upp till mig och sa, "Du är så het att mina latexunderkläder smälter..."

När blir man vuxen?
När man ser hinder istället för möjlighet.
Och när man inte vågar köpa ett annat sorts bröd, eller byta tvättmedel.

Vill du säga förlåt till någon?
Ja. Förlåt.

Vem är din hjälte?
Farfar.

Vad tror du på?
Inte Gud.
Och inte ett liv efter döden.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Wild Kids.

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Herregud, allt man behöver är en fast men fin rumpa..
Lycklig, out of doubt.

Vad är lycka?
När man somnar utan att tankarna virvlar runt i timmar. När man blir tillsagd att sluta le men ändå inte kan.
Lycka kan även vara ett hus fullt av människor.

Vilka personer beundrar du?
Sådana som är omedvetna men ändå finns där. Sådana som vågar stå upp för andra, och sig själva. Sådana som är ödmjuka men ändå har självdistans nog att erkänna att de är egocentriska.

Vem var din första kärlek?
Det vet nog bara en väldigt gammal vän.

Har du någon dold talang?
Jag kan sitta och gå skräddare med fötterna på låren.

Har du mobbat någon?
Om jag har det ber jag om ursäkt.

Vilket djur skulle du vilja vara?
En gepard.

Har du någon fobi?
Det skulle man kunna säga.
Knivar, mörker, blod, avföring, barn etc.

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Haha, stugbyn i Finland är en stark kandidat till segrare.

Har du snattat någon gång?
Nej.

Dagens låt: Otis Redding- Wonderful World

I don't know much about geography now
Don't know much about trigonometry
Don't know much about the algebra now
Don't know what a good slide rule is for
But i do know one and one is two now
And i wonder if you love me, too
Ooh what a wonderful world this could be


//Elin

Kommentarer
Postat av: Grönis

Oho! Toblerone <3

Och allvarligt, hur långt svar kan man ge på frågan om hur man sover?

2007-05-10 @ 22:33:42
Postat av: Sara

Elin, vad är det här? Nu har du inte bloggat på TVÅ dagar! Börjar du tappa stinget månne makaron? Surr gurremurr...

Postat av: Thilan

HAHA! lilla listan! ja, nu får det fan va nog! kan du måndag eller tisdag? åker nämligen till dendärastaden på onsdag. jag vill träffas!!! pussi

2007-05-13 @ 17:56:08
URL: http://thilander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback