Ingen är hetare än en samhällsvetare!

Så är det.
Ni kommer föralltid vara min klass, och ni är så jävla bra.
Tack för 1 år tillsammans, 1 år via mail, och ett år halvt om halvt tillsammans.

Igår var det studenten. Bered er på en lång genomgång på allt som hände.
Morgonen inleddes med 3 timmars sällskap hos fotografen.
Det blir inte bättre av att alla treor ställde sig vid mig och skrek:
"VEM VILL GÅ I TVÅAN NU?!?! INGEN; INGEN!!"
Men det är okej.
Jag unnar er det.
En var iallfall artig, och inledde allt med:
"Ta inte åt dig, MEN, vem vill gå i tvåan nu??!"

Efter fotograferingen, bar det av upp til simhallen, sång, dans, tal, stipendier.
Jag har nog smarta vänner, för flera fick stipendier.
Jag grät nästan. Speciellt när HottisGottis sjöng.

13.15 var det utspring, och jag smög mig in bland SP3.
Iallafall som banderollbärare.
Man får ta det man får liksom.
Vi delade ut rosor och kramar, till höger och vänster.

Och den obligatoriska lastbilskortegen beskådade vi såklart.
Jag skrek mycket.
Många skrek tillbaka.
Jag high-fivade i farten, folk brevid trodde jag avr galen.
Sedan skrek dem, "Vem vill gå i tvåan nu??"
Igen.
Då kontrade jag med, "Vem vill vara arbetslös?!"
Då tittade en kvinna väldigt argt på mig.
Jag tror hon var arbetslös.

Klockan 4 hade jag och Anna beräknat att vara på den första studentmottagningen.
Det var vi inte.
Vi blev sena, och hade inte turen på vår sida.
Men vi lyckades.
Vi hann med många uppvaktningar på kort tid.
Allt går om man planerar och prioriterar.
Mat.
Tårta.
Mat.
Tårta.
Mat.
Tårta.
Sedan tog vi med en student till dennes förfest.
Dit var vi sena med.
Men det var en kusins fel.

Resten av kvällen spenderades med mina SP3:or.
Vi hade trevligt.
Och återupplevde gamla minnen.
Att träffa vänner är trevligt, speciellt när det gått ett antal år sen sist.
När mörkret kom smög vi oss ner mot staden.
Och in på Pluto.
Det var ännu trevligare.
Jag har ingen röstkapacitet kvar idag.
Det gör ont när jag dricker.
Men jag hade kul, och det hade alla andra med.
Hoppas jag.

Tydligen är det kul att iaktta flörttekniker.
Haha.
"Du var nog extra söt."
Men vi vet ju alla vad det beror på.
It's the butt people, it's all thanks to the butt.

Jag kommer sakna er.
Jag kommer sakna er något fruktansvärt.
Det är inte ens roligt längre.
Ha ett supercalifragalisticespialidocious liv.
Kom och hälsa på mig.
Det vore uppskattat.

Dagens låt: Alphaville- Forever Young

So many adventures couldnt happen today
So many songs we forgot to play
So many dreams are swinging out of the blue
We let them come true


Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever and ever


//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback