Sno ett flygplan, sno en fallskärm och kom hit

Är det någon mer än jag som får lite lätt ångest på fredagskvällarna?
Det känns som om fredagskvällarna är något man bör spendera med sina vänner, antingen vilt flängandes hit och dit, eller i djupa diskussioner med smart umgänge.
Det blev ett annat alternativ  ikväll, att umgås med mor och far, känns tyvärr inte lika lockande.
Jag är väldigt kluven på denna frågan, jag avundas dem som har en sådan föräldrarrelation så de sitter hemma och spelar spel, men varje gång jag försökerf å min egna familj att göra sådant som "alla andra familjer gör" slutar det i rappakalja.
Nej, ikväll grämer jag mig istället över att jag lever ett fruktansvärt ointressant liv, och enbart för att förgylla detta så sätter jag mig imorgon bitti klockan 08.30 och skriver ett prov.

Förövrigt fick jag idag en komplimang.
Min smak togs upp, min smak gällande musik that is.
J. Grönis sa då:
"Elin har märklig musiksmak, sånt som ingen annan har hört".
Det tar jag som en komplimang.
Diskussionen kom upp när Ena-the-one-and-only  först uttalade sig om att vid första anblicken av mig skulle man tro att jag lyssnar på Justin Timberlake och Brittan, men sen, när man lär känna mig, märker man att det inte kan vara så. För det är fel, fel, fel.
Och det är jag mäkta glad över.
Genuint glad till och med.

På cirkusen idag fick vi lära oss att vara cheerleader.
Bygga pyramider och sådant är roligt, fast kordinationskrävande.
Att få över ett helt lag på en lian är spännande, fast svårt.
Ännu svårare är att bilda en skottkärra av 7 personer.
Vi lyckades med 3, sedan tog det stopp.
Men vi var glada ändå.
Efter det blev det spinning, och ditresa i en mycket fin bil, som kommer hålla många mil.

Nu skall jag dricka te, och peptalka mig genom en hel natts lidande, för att sedan lida ännu mer, för att slutligen gå ut, eller umgås med dem där inga vännerna.

Dagens låt: Dashboard Confessional- Vindicated

I am selfish
I am wrong
I am right
I swear I'm right
Swear I knew it all along
And I am flawed
But I am cleaning up so well
I am seeing in me now
The things you swore you saw yourself

//Elin

Kommentarer
Postat av: Fiya

Jag håller tummarna som tysan för provet. Skicka ett sms och berätta hur det var?
PUSS

2007-03-31 @ 16:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback