Saturday becomes sunday.

Idag vaknade jag av att mamma sa att det var dags att gå upp.
"Nej, det är det inte" tyckte jag och låg kvar i sängen.
Vilket resulterade i att vi hamnade lite lätt efter i tidsschemat.
En sisodär 40 minuter.
Men det var lugnt, för solen var inte framme här hemma på berget, men i Västervik kom vi lagom till solen.
Båten skulle skrapas och målas, helst med svart färg, som sedan visade sig vara blå.
Men även det var lugnt, mamma hade en filosofi om att det var meningen med att den svarta färgen blev blå, för det tyckte fiskarna bättre om.
Ja jag vet inte jag.
Kanske.

Fick ett trevligt sms innan. Vilket innebar att jag fick höra trevliga nyheter från ett annat land.
Danmark.
Anna kickade lite ass idag läste jag.
Och trevligt har hon det med.

Igår var även en genuint gemytlig dag.
Te, nygräddade scones och en härligt rinnande kladdkaka tillsammans med Hottis, Cain och Smällen är fredagsmys.
Men frågan är om inte Ellen hade fått i sig lite för mycket landsorts luft då hon satte in smöret i mikron, men förundrat såg på och grämde sig över den dåliga micron som inte smälte smöret.
Ibland hjälper det att starta den med.

Dagens låt: Lasse Lindh- Tonårsskinn och fuskchampange

Du hade
blekt ditt hår och bytt alla svarta kläder mot vita du sa

?Nu ska väl änglarna se mig om dom djävlarna faktiskt finns?

//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback