Nu jädrans

Jag har gjort misstaget många gånger och jag lär mig aldrig. Jag tar och skriver blogginlägget lite mer i korthet iaf. Livet går lite upp och ner ibland, ibland stämmer inget alls och ibland svävar man på rosa moln. Just nu är det många saker som går åt olika håll. Frölunda ligger kvar i ingemansland. Sista matchen i morgon. Väldigt spännande. Men jag sviker inte för det. Man ska heja på sitt lag i med och motgång. =) Fick en Frölundafalgga av far min i går. Nu kan jag heja extra mycket! Lite synd att Willy och Billy inte är hemma men åker troligtvis ner i början av April. Shit vad kul det ska bli! Sen klagar jag vidare på slasket! När snö smälter blir det vatten. Mycket vatten. Nästan ingen snö kvar nu. Bara vanligt vatten. Brunt vatten. Det tycker inte jag om. För skorna blir blöta och om skorna blir blöta blir ju sockorna blöta och så även fötterna. Jag vill ha vår nu! Sen läser jag tre stycken böcker nu. Rekomenderar de alla!

Charter, så funkar det av Åke Persson
En komisk reseguide om hur livet utomland kan vara. Speciellt runt medelhavet. Men den får vila lite nu. Ska läsa en annan bok. När det närmar sig nästa resa ska jag ta fram den igen. Har hunnit en bit och hittills är den bra.
Självkänsla nu! av Mia Törnblom
Riktigt bra författare som får en att tänka på det viktiga i livet. Inte små onödiga saker. En bra coach är vad hon är!
Gåvan av Spencer Johnsson
Ett fynd på bokrean. Har inte börjat läsa den än men fastnade för en liten text som stod på framsidan av boken. "Den bästa present du kan ge dig själv för att bli lycklig och framgångsrik, idag!"

Som ni kanske märker läser jag inte allt för seriösa böcker. Eller inte tjocka böcker. Speciellt inte på engelska. Därför ser jag inte fram mot högskolan för där kan ju en del av litteraturen vara på engelska. Var och tittade lite i dag på Utbildningsmässan i Borås. Hittade lite intressanta saker men jag väljer ju vad jag ska göra i framtiden. Det är verkligen inte lätt när man inte "brinner" för nån verkligen. Typ som att jag vet att jag vill bli brandman, polis eller lärare. Jag vill göra nåt kul där jag får jobba med människor. Får se. Har ju en och en halv månad  kvar innan jag ska bestämma mig hur jag ska välja. Ska ta god tid på mig och inte förhasta mig. Flytten är det värsta. Vill inte härifrån. Men det finns inga utbildningar häromkring som jag vill gå. Så det är inte mycket val. Ajsing bajsing. I går var jag också på Utbildningsmässa. Fast det var på Tingsholm. Inte lika många var där och man fick inte gratis fika, det fick jag i Borås. Men ändå. Jag har en massa nya kataloger som jag kan titta vidare i. Berättar nog när jag har bestämmt mig för jag vill läsa till. Men jag kan ju hoppa av. Men det är lite tråkigt. Jo, i går hade Elin en jättefin tröja på sig som inte alls var ett  tält! Hm, minns inte riktigt vad jag skrev i går. Var ju strax innan tolv på kvällen. Aja, det händer inte mycket i helgen. Ska jobba, jobba och jobba. Men jag får ta vara på de tiderna jag får. =) Vasaloppet på söndga. Det ska bli trevligt. Kom igen Oskar Svärd!

Fortsätt sväva vidare på rosa moln kära läsare!


Come away with me in the night
Come away with me
And I will write you a song


//ANNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback