Merde. Förlåt. Oh mon dieu.

Det var med största nyfikenhet jag öppnade den lokala tidningen i morse. Vi hade blivit lovad en "ny" tidning, med annat upplägg, design och reportrar. Och ja, visst, det såg bättre ut, men för att citera min käre mor :
"För att ha varit ett sådant stort hoolabaloo var det väl inte så stor skillnad?"

När jag satt där som bäst, ätandes min skinksmörgås och drickandes min sedvanliga kopp té, blev jag illamående. På bästa plats, mittuppslaget, ägnade den kära tidningen två sidor till en födsel.
Och jag är ledsen om jag trampar någon på tårna med detta, men kan dem inte sätta ut "varning för starka bilder" innan jag får se en nyfödd och blodig bebis? Inget ont om den förhoppningsvis söta bebisen och hans säkerligen alldeles förtjusande föräldrar, men jag tycker det var lite väl magstarkt. Jag bläddrade snabbt förbi och vidare till serierna.
För mig, som fortfarande inte insett att barn är "livets gåva" och allt det där, förstördes min morgon, och mitt tycke gentemot barn blev inte bättre. det resulterade i att jag surade över barnen som stod i vägen på bokrean och såg surt på barnet i hissen på ICA.
Jag ber så mycket om ursäkt.
Det är inte ert fel. Det är mig det är fel på.
Och samhällets, för hela Sverige verkar ha drabbats av babyfeber.
Jag undrar om jag inte tycker såhär för att göra revolt.
Återigen, förlåt.

På tal om tidningen, så hade vi en intressant diskussion i omklädningsrummet igår, rörande hur man bäst läser tidningen.
-Jag börjar med att se på framsidan, för att se om det är några roliga huvudrubriker, sedan skumläser jag den med en otrolig fart för att se om någon jag känner är med i den. Efter det börjar jag med sporten, fortsätter med insändarna, dödsannonserna, nyheterna, dagens ris, Zits, och till slut tar jag resten. Ofta hoppar jag över utlandet, för artiklarna där är under all kritik.
-Några i min klass, börjar alltid med sporten, och går sedan över på det andra.
-En del skippar tidningen helt och hållet.
-Och några, Grönis t.ex. läser den på det normala sättet. Från början till slut.

Ikväll skall jag bege mig långt bort i skogen, Greenhigh är en ensligt belägen plats, ett antal mil ifrån min hemort.
Vi skall förmodligen göra vad vi gör bäst.
Sörja, deppa och klaga.
Se på film är också ett ständigt inslagg i våra liv, och lyssna på musik.
Och dricka té.

Förövrigt har jag idag kommit på ny lekar.
ICA har inskaffat självscanning, vilket bidrar till att min redan livliga fantasi, blir ännu livligare.
Följande ser jag mig utföra någon gång i mitt liv:
-Scannings laser dome. Träffar man en spelare ur motsåndarlaget på tex armen får man 2 poäng, men träffar man däremot lokaliseringsplatsen får man 10 poäng. Efter slutförd "halvlek" räknas poängen ihop.
-Scanning på tid. Man har en lista på varor som man sedan skall hitta, scanna och betala på så kort tid som möjligt. Leken kan även ändras så att man skall hitta dyrast "korg" snabbast.


Dagens låt: Sheila Nichols- Fallen for you

Walking round, the Guggenheim.
Like a rhyme, in my mind,
There you are, in my car,
But we don't drive very far

//Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med dig, bilder från en födsel ska INTE vara med i en tidning utan en varnande text eller nåt! men jag har en annan sak att klaga på. varför finns inte ris och ros UNDER serierna längre? det var ju det bästa.. först läser man serierna och sedan dagens ris och om man är uttråkad läser man dagens ros. ajbaja, dagens ris till UT för det.

2007-03-04 @ 18:42:13
Postat av: Jolie

Jaha du, det är inte lätt.. Men håller med om det där uppslaget, va väl lite väl! Vem vill bli fotad av en tidning praktiskttaget mitt under födseln?! Ehh, tack men nej tak, jag står över! Usch, fick själv en liten chock. Dessutom, så stora förändringar fanns det väl inte i den, inte hller var en speciellt mycket bättre och framförallt, den var såååå mycket fulare, enligt mig! Men vaddå, kankse vänjer mig... Ses imorn tjejen! Pusspuss

2007-03-04 @ 21:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback